اختصاصی خبرآنلاین؛روایت جدید وکیل پرسپولیس از پرونده شکایت النصر

وکیل باشگاه پرسپولیس به برتری در دعوای مطرح شده از سوی باشگاه النصر عربستان امیدوار است.

زاوش محمدی: پس از ثبت شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیسی ها، این باشگاه بلافاصله به کمک وکلای فعال در حوزه حقوق ورزش لایحه دفاعی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد تا بتواند از حق خود دفاع کند. در همین خصوص با امیرساعد وکیل یکی از وکلای حاضر در این پرونده صحبت کرده ایم تا از آخرین روند این پرونده بگوید.

*اگر ممکن است در خصوص لایحه دفاعی ای که پرسپولیس دیشب به AFC ارسال کرده توضیح بدهید و این که چه کارهایی در این زمینه انجام شده است؟

-در ابتدا باید این نکته را بگویم که هرگونه اظهارنظری می تواند در حال حاضر روی روند پرونده تاثیرگذار باشد. اما به صورت کلی با همکاری ای که فدراسیون و باشگاه پرسپولیس داشته اند، و با توجه به اینکه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط 30 ساعت به ما وقت داده بود، لایحه دفاعی ما شامل 75 صفحه شامل مستندات و دفاعیات در ساعت 2:30 بامداد پنجشنبه ارسال شد. ادله ای که نشان می دهد بازیکنان پرسپولیس در زمان مقرر قرارداد خود را ثبت کرده اند و این قراردادها قبل از اعمال محرومیت فیفا در خصوص پرونده آقای برانکو ثبت شده است.همچنین این که پنجره نقل و انتقالاتی در داخل ایران در آن زمان باز بوده و این که خود AFC هم یک هفته قبل از اولین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا یک پنجره اختصاصی را برای جذب بازیکن باز کرده بود. همه این ها نشان می دهد که قرارداد پرسپولیس با بازیکنانش در محدوده قانونی مقرر و قبل از اعمال محرومیت کمیته انضباطی فیفا در خصوص پرونده برانکو ثبت شده و به همین دلیل من امیدوارم که نتیجه این رسیدگی به سود ما باشد.

*الان ای اف سی فقط به همین قضیه ثبت قرارداد ها ورود کرده است؟

-در حال حاضر اعتراض النصر فقط در همین حوزه است و در این پرونده مورد دیگری مطرح نبوده است.

*فکر می کنید ای اف سی تا چه زمانی رای خود را صادر خواهد کرد؟ به نظر می آید که این شکایت به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.

-طبق مقررات النصر تا 2 روز بعد از بازی فرصت داشت که اعتراض مکتوب خود را ای اف سی ارسال کند. پس از آن هم ما 2 روز فرصت داشتیم که دفاع کنیم که با توجه به این که مدتی طول کشید تا تیم حقوقی دور هم جمع شوند، فرصت ما کمتر از 2 روز بود. بنابراین با توجه به این مدت کوتاهی که در این زمینه وجود دارد، من فکر می کنم تا اواسط هفته آینده نتیجه نهایی این پرونده اعلام شود.

*در صورتی که ای اف سی به نفع پرسپولیس رای بدهد، این به اولین پیروزی ایران در این دادگاه هایی مشابه در سال های اخیر تبدیل خواهد شد.

-من معتقدم وکالت در حوزه دعاوی ورزشی یک بحث ملی است و ما نباید منافع یک دسته و گروه را به منافع ملی ترجیح دهیم. آبروی کشور ما و احقاق حقوق نمایندگان کشور ما در عرصه ها و مسابقات بین المللی برای هر وکیلی باعث افتخار است. من هم امیدوارم که با کمک خداوند و با توجه به اعتمادی که مدیران فدراسیون به ما داشته اند، این تلاش ها به ثمر بنشیند و این نقطه شروعی باشد برای موفقیت ورزش ایران در دعاوی بین المللی با استفاده از ظرفیت حقوق دان های داخلی که باعث می شود ما هزینه های گزافی را صرف وکلای خارجی نکنیم. در داخل کشور ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و جوانانی علاقه مند هستند که از عهده این کار بر می آیند.امیدوارم در نهایت شیرینی پیروزی پرسپولیس بر النصر در زمین، با برتری در این پرونده تکمیل شود و بعد از آن هم این اتفاق در جودو بیفتد.

*گویا پدر شما هم اولین مدیرعامل پرسپولیس بعد از پیروزی انقلاب بوده اند.

-بله پدر من از سال 1360 تا 1365 مدیرعامل پرسپولیس بوده است. من فکر می کنم در اینجا تعصب رنگی برای من وجود ندارد بلکه تعصب فوتبالی وجود دارد. در مقدمه کتابی که من در حوزه حقوق بین الملل ورزش به زبان فارسی نوشته ام، در مقدمه اش ذکر کرده ام که یاد و خاطره پدرم انگیزه من برای نوشتن این کتاب بوده است. درنهایت بهتر است بگویم که سابقه پدر من در فوتبال، یک انگیزه ای شد تا بتوانم دانشم در حوزه حقوق بین الملل را معطوف به حوزه حقوق ورزش بکنم و به کشورم خدمت کنم.

بیشتر بخوانید: پرسپولیس با این خبر ساختگی گمراه شد

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایراندوست IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    15 5
    مسئوولین محترم باشگاه پرسپولیس : شما که خوب میدانید که ای.اف.سی توسط عربها به خصوص عربستان سعودی و چشم بادامیها اداره میشود و اینها هم چشم دیدن هیچکدام از تیمهای ما را ندارند. بنابراین بهتر نیست که نگذاریم کار به اینجا ها بکشد و اعصاب بازیکنان و طرفداران تیم را " خط خطی " نکنیم؟
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    رای پرونده خیلی واضح است که به نفع پرسپولیس است. حماسه سازی نکنید و به فکر پرونده عیسی آل کثیر باشید که بخشیده بشه