ممنوعیت جمع آوری کمک‌های خیریه در فضای مجازی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: جاویدنیاگفت: جمع آوری کمک‌های مالی به عنوان خیریه یا کمک به آزادی زندانیان در فضای مجازی ممنوع است.

جواد جاویدنیا معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: براساس قانون برای جمع آوری کمک‌های مالی با عنوان خیریه در فضای مجازی تعیین تکلیف شده و در زمان وقوع بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله جمع کردن هر گونه کمک‌های مردمی در فضای مجازی ممنوع اعلام شده است.

وی گفت: کمک‌های خیریه تنها از طریق هلال احمر یا خیریه‌های معتبر و تعیین شده از سوی هلال احمر قابلیت جمع آوری کمک در فضای مجازی را دارند.

معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: هرگونه جمع آوری کمک‌های خیریه در فضای مجازی رصد می‌شود و به محض ارائه گزارش برای بستن حساب‌ها اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه فردی نسبت به جمع آوری وجوه خیریه اقدام کند و در این مسیر هم هزینه اعلامی صرف نشده باشد، مجرم است و عمل مجرمانه او کلاهبرداری محسوب می‌شود که مجازات‌های خاص خودش را هم دارد.

جاویدنیا درباره جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان هم گفت: آزادی زندانیان از طریق دستگاه‌های مربوط مثل ستاد دیه کشور و نهادهای معتبر انجام می‌شود و سایر مردم حق ندارند با عنوان جمع آوری چنین کمک‌هایی در فضای مجازی پول بگیرند.

وی گفت: در برخی موارد شاهد بودیم که پولی برای آزادسازی زندانی جمع شده بخشی از آن هزینه شده است و مردم این قدر کمک کرده اند که مازاد بر آن هزینه، باقی مانده و سوء استفاده شده است.

معاون امور ویژه رئیس دادگستری تهران گفت: مردم دقت کنند هر فردی که در فضای مجازی با انتشار مطلبی رقت بار و احساساتی کردن آحاد جامعه قصد دریافت کمک‌های خیریه‌ای دارد، قابل اطمینان نیست و باید قبل از واریز هرگونه وجهی از صحت ادعای مطرح شده مطمئن شوید.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌ها در این خصوص در فضای مجازی را رصد می‌کنند و چنانچه مردم به افرادی برخورد کردند که با راه اندازی صفحات دریافت کمک‌های مردمی در فضای مجازی پول می‌گیرند؛ حتما به پلیس فتا و دستگاه قضایی اعلام کنند تا برخورد شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =