عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: انشاق در روحانیت دلیل مخالفت شخص آیت​الله مهدوی کنی با تشکیل جامع وعاظ ولایی است.

به گزارش خبرآنلاین،به دنبال گفت​وگوی حجت الاسلام امیری​فر با خبرآنلاین به عنوان دبیر جامعه وعاظ ولایی و تاکید بر اینکه این تشکل قانونی است، حجت الاسلام غلام​رضا مصباحی​مقدم که یکی ازاعضای کمیته سه نفره بررسی پرونده جامعه وعاظ ولایی بود، درگفت​وگو با خبرآنلاین درباره فعالیت​های این تشکل، گفت: از روز اول آیت​الله مهدوی​کنی واکنش صریح خودشان را به دو دسته شدن روحانیت نشان دادند.

 وی درباره اینکه آیا وابسته بودن این طیف به یکی از نزدیکان رئیس​جمهور دلیل مخالفت آیت​الله مهدوی کنی با جامعه وعاظ ولایی است؟، گفت: نه از این بابت نیست. اگر هم این گروه به آقای مشایی نزدیک نمی​شدند، آقای مهدوی​کنی و جامعه روحانیت به دلیل انشقاق در جامعه وعاظ و به دلیل اینکه به مصلحت نیست یک مجموعه روحانی به رقابت با مجموعه دیگری بپردازد، مخالف تشکیل این مجموعه بودند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه این جمعیت نتوانسته از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز بگیرد، اظهار داشت: وقتی کمیسیون ماده 10 احزاب به این مجموعه مجوز نداده و آنها را غیر قانونی اعلام کرده، این گروه چگونه می​تواند فعالیت داشته باشد؟

پیش از این نیز، حجت​الاسلام جعفر شجونی دبیر جامعه وعاظ تهران، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ماده 10 احزاب و حجت​الاسلام نواب عضو جامعه روحانیت مبارز به این مصاحبه واکنش​هایی داشتند.

/11128

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =