نقص ترمز، بیشترین علل مردودی در معاینه فنی شهرداری قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، آلایندگی مونو اکسید کربن و نقص ترمز را بیشترین علل مردودی در مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی شهرداری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ شیما زرآبادی‌پور، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در جریان بازدید از مرکز معاینه فنی با اشاره به مراجعه روزانه ۱۰۰دستگاه خودرو به مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی شهرداری قزوین اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال جاری ۱۲هزار و ۳۶۵دستگاه خودرو در این مرکز پذیرش و از این تعداد یک‌هزار و ۸۶۰ دستگاه خودرو مردود شدند.
او با اشاره به افزایش ۵درصدی مراجعه به مرکز شهید رجایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در هفت ماه نخست سال گذشته تعداد خودروهای پذیرش شده در این مرکز ۱۱هزار و ۸۰۴ دستگاه و تعداد خودروهای مردودی ۲هزار و ۲۷دستگاه بود.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بیشترین علل مردودی خودروهای پذیرش شده را آلایندگی مونو اکسید کربن و نقص ترمز عنوان و بر ضرورت توجه رانندگان به سلامت خودرو و رفع عیب بهنگام تاکید کرد.
به گفته زرآبادی‌پور؛ سال گذشته یک‌هزار دستگاه تاکسی برای معاینه فنی در این مرکز پذیرش شده که ۴۵۸دستگاه از آنها مردود شدند.
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین همچنین از مرکز شهید رجایی به عنوان تنها مرکز پذیرنده خودروهای دیزل نیمه‌سنگین زیر ۳تن در استان یاد کرد و گفت: از ابتدای سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، سامانه نوبت‌دهی آنلاین مرکز شهیدرجایی راه‌اندازی شده است که شهروندان می‌توانند از این طریق برای انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =