پست آذربایجان‌غربی در ایام کرونا : از ابتلای ۳۱ کارمند تا افزایش ۱۴۰ درصدی حجم مرسولات پستی

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی گفت: در دوران شیوع کرونا، شاهد رشد ۱۴۰ درصدی حجم مرسولات پستی هستیم ضمن اینکه برای رعایت پروتکل های مبارزه با کرونا تمامی نامه‌رسان‌ها به دستگاه کارت خوان و تلفن همراه هوشمند مجهز و ماهانه نیز کمک هزینه ای برای خرید ماسک به آنها پرداخت می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی ، مجید فرخی در جمع خبرنگاران به مناسبت «روز جهانی پست» گفت: هم‌اکنون ۸۱۵ واحد پستی شهری و روستایی برای دریافت و ارسال مرسولات پستی خدمات‌رسانی می‌کنند و در روستاها بنا به وظیفه ارائه خدمات، ۴۵۶ واحد بصورت هفته‌ای ۳ نوبت خدمات پستی ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد خدمات پستی، از پاکت نامه به بسته و امانت، گفت: با شیوع بیماری کرونا، خریدهای اینترنتی بیش از گذشته افزایش یافته و حجم مرسولات پستی در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۴۰ درصد رشد یافته است.

وی اضافه کرد: بطور میانگین، ماهانه بیش از ۷۰۰۰۰ مرسوله به خارج از استان ارسال و ۹۸۰۰۰ بسته نیز وارد استان شده، ضمن اینکه ماهانه ۵۰۰۰ بسته نیز از خارج کشور به استان وارد و بیشتر در شهرهای جنوب استان توزیع می‌شود.

مدیرکل پست آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، تمامی ۱۲۵ نامه‌رسان استان به دستگاه کارت‌خوان (پوز) و گوشی هوشمند مجهز شدند و در ارسال و دریافت مرسوله‌ها هیچ وجه نقدی مبادله نمی‌شود.

فرخی با اشاره به واگذاری بخشی از وظایف دستگاه‌ها به پست، اظهارکرد: نیروی انتظامی، ثبت اسناد، ثبت احوال و ... از جمله دستگاه‌هایی هستند که پخش مرسوله‌ها به پست واگذار شده و در این خصوص آذربایجان‌غربی بعد از استان تهران دومین استان کشور در مکانیزه کردن صدور سند مالکیت است بطوریکه در ۶ ماهه امسال بیش از ۳۴۰۰۰ سند مالکیت توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت، ۴۶۷۰۰ کارت سوخت و ۲۲۰۰۰ کارت مرزنشینی در مناطق مرزی توزیع شده است.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه ۳۱ همکار پستی در ایام شیوع بیماری کرونا در واحد پستی استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که بعد از بهبودی مشغول خدمت رسانی هستند و در راستای مقابله با این بیماری و رعایت پروتکل ها، ماهانه کمک‌ هزینه‌ای به همکاران برای تامین ماسک پرداخت می‌کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =