افزایش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از اصناف / امکان ثبت شکایات در سامانه اصناف

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از اصناف در شش ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان استان سمنان ، مهدی یحیایی با بیان این مطلب گفت: در نیمه نخست امسال ، در حدود ۱۵۷۰ مورد شکایت مردمی از اصناف در سطح استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: از مجموع گزارشات دریافتی که توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است تعداد ۷۰۸ مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است و ۷۸۶ مورد غیر متخلف و ۷۹ مورد نیز در دست بررسی می باشد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اصناف خبر داد و افزود: بمنظور بهبود فرآیند خدمترسانی مطلوب ، فعالیت رسمی سامانه رسیدگی به شکایات سازمانهای صنفی آغاز شده است.
وی عنوان کرد: به جهت بررسی شکایات مرتبط با تشکلهای صنفی ، تسریع در رسیدگی به شکایات ، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفهجوئی در هزینههای شاکی و متشاکی ، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir فعال بوده و متقاضیان میبایست شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت مطروحه را پیگیری نمایند.
مهدی یحیایی یادآور شد: علاوه بر این هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =