دکتر فائوچی: مصونیت ترامپ مقابل کرونا موقت است، نه دائم

ایسنا نوشت:کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا مصونیت موقت مقابل ویروس کرونا به دست آورده است اما هنوز هم باید ماسک استفاده کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پزشکان هفته گذشته بعد از آنکه تست کووید-۱۹ دونالد ترامپ مفنی شد او را از بیمارستان مرخص کردند. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید، فکر نمی‌کند که دیگر ناقل باشد. او مدعی شد: وقتی شما آن را می‌گیرید، بهتر می‌شوید و بعد مصون هستید!

دکتر آنتونی فائوچی، رییس موسسه ملی بیماری‌های واگیردار و آلرژی آمریکا دوشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: اگر منظور او این است که چون مبتلا شده و بهبود یافته، دیگر مبتلا نخواهد شد، این درست است اما برای مدت زمان محدودی. آنچه ما نمی‌دانیم این است که آن دوره مصونیت چه مقدار طول می‌کشد. بنابراین به لحاظ فنی، این واقعیت که او از نظر ایمنی بهبود یافته است، اینکه در او یک واکنشی ایمنی وجود دارد، این امر به احتمال زیاد از او در برابر عفونت مجدد محافظت می‌کند.

با این حال فائوچی ادامه داد، او هنوز هم باید از ماسک استفاده کند و چند برابر مراقب باشد چون خطر ابتلای دوباره وجود دارد.

دکتر فائوچی گفت: آنها دریافته‌اند که اگر ۱۰ روز از شروع علائم گذشته باشید، احتمال انتقال شما بسیار کم است؛ این که قادر به انتقال آن باشید. اگر واقعاً می‌خواهید دقیق باشید، یک آزمایش پی‌سی‌آر PCR انجام می‌دهید و نشان می‌دهید که فرد دارای سطحی از ویروس است که قرار نیست منتقل شود. و این همان چیزی است که می‌توانید گاهی اوقات انجام دهید. اینکه آیا آنها چنین کاری انجام می‌دهند یا خیر، باید دید.

این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی افزود: مواردی از ابتلای دوباره بیماران به کرونا دیده شده است. بنابراین شما نمی‌توانید از واژه "مصونیت" با قاطعیت استفاده کنید و باید احتیاط کنید.

این اظهارات در حالی عنوان شد که دکتر شان کانلی، پزشک کاخ سفید دوشنبه در بیانیه‌ای گفت تست کرونای ترامپ منفی شده است. او همچنین گفت، ترامپ تست‌های آنتی‌ژن و موارد دیگر هم داشته است و همگی نشان دادند که او سرایت‌دهنده به دیگران نیست.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =