۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶

شبکه بی بی سی اوضاع شهر مصراته لیبی را بحرانی توصیف کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، اوضاع در شهر مصراته لیبی بسیار وخیم است.

شبکه بی بی سی اوضاع شهر مصراته لیبی را بحرانی توصیف کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، اوضاع در شهر مصراته لیبی بسیار وخیم است.

درگیری ها در شهر مصراته همچنان ادامه دارد.فعالان بین المللی از وقوع بحران انسانی در این شهر سخن می گویند.در پنج هفته گذشته ، نیروهای تحت امر معمر قذافی رهبر لیبی به شدت مصراته را هدف گلوله باران خود قرار داده اند.

این درحالی است که سران کشورهای غربی از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هرگونه احتمال استقرار نیروی نظامی را در خاک لیبی منتفی دانسته اند.به هرحال، هر روز بر شمار کشته ها و زخمی های مبارزه مردم لیبی برای دستیابی به آزادی افزوده می شود.

مردم لیبی حاضر نیستند از مبارزه خود دست بکشند.هرروز شمار بیشتری از مبارزان زخمی شده از خطوط مقدم نبرد با نیروهای قذافی به بیمارستانها و مراکز درمانی شهر بنغازی انتقال پیدا می کنند.

پزشکان شهر بنغازی برای مداوای زخمی ها به کمکهای بیشتری نیاز دارند.پزشکان لیبی می گویند با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی مواجه هستند.مردم لیبی می گویند خواهان کمکهای ناتو هستند تا از این وضعیت نجات پیدا کنند.این درحالی است که در شهر مصراته درگیریهای شهری ادامه دارد.نیروهای شبه نظامی لیبی که با نیروهای تحت امر قذافی می جنگند، فاقد اموزشهای نظامی و تسلیحات لازم هستند.

درواقع، شهر مصراته به میدان کشتار تبدیل شده است.به هرحال، اگر وضعیت شهر مصراته را ازمون و امتحان تلقی کنیم ، ناتو در این امتحان تاکنون مردود شده است.16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =