شما نظر دادید/ آموزش مجازی حتی بی‌کیفیت، بهتر از آموزش حضوری در دوره پاندمی

کاربران خبرآنلاین در یک نظرخواهی نظراتشان را نسبت به آموزش مجازی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته در خبرآنلاین نظرسنجی در رابطه با نحوه و کیفیت آموزش آنلاین در دانشگاه‌ برگزار شد و استادان و دانشجویان نظراتشان را نسبت به این موضوع اعلام کردند. اگرچه تعداد زیادی از مخاطبان آموزش حضوری را بهتر می‌دانند، اما بخش زیادی از آن‌ها از کیفیت این کلاس‌ها راضی بودند.

موافقان چه گفتند؟

برای مثال دانشجویی در این رابطه نوشته است: «کیفیت آموزش پایین آمده ولی چاره‌ای نیست مخصوصا درسهایی که نیاز به تجهیزات و ابزار ندارد و فقط در یک کلاس با تخته سیاه و نیمکت برگزار می‌شد ولی در مورد دروسی که احتیاج به تجهزات و ابزار و وسایل دارد نمی دانم چه فکری کرده اند و بعلاوه آزمایشگاه و ....»

فرد دیگری هم نوشته است: «کیفیت با  حضوری فرقی ندارد و در کل کیفیت آموزش‌ها در ایران ضعیف است.»

یکی دیگر از کاربران هم این شیوه آموزش راه بهترین روش برای شرایط فعلی می‌داند: «وقتی چاره ای نیست و کرونا تا این حد زیاد شده است، پس همین آموزش آنلاین بهترین انتخاب است، حتی اگر کیفیت نداشته باشد.»

حتی یک استاد دانشگاه که چنین نظری داشت: «من خودم مدرس دانشگاه هستم. به نظر من در کل نسبت به حضوری بهتر شده ما تا امروز ۵ جلسه برای یک درس دو واحدی تشکیل دادیم در صورتی که در آموزش حضوری تا اواسط مهر اگر یک جلسه درست حسابی تشکیل می شد. اتلاف وقت بسیار کمتر هست. بهانه دانشجو برای عدم حضور دیگه جایی ندارد. مطالب درسی باید به یک فرم بهتری تهیه بشود . تعداد کوئیزها خیلی بیشتر شده. در آموزش غیر حضوری می توان دانشجو را هم خیلی درگیر کرد این بستگی به حوصله استاد و خلاقیتش دارد.»

مخالفان چه گفتند؟

اما در این میان دانشجویانی هم هستند که به نظر می‌رسد اصلا از این شیوه آموزش راضی نباشند، برای مثال یکی از مخاطبان خبرآنلاین نوشته است: «با عرض سلام، بنده دانشجوی ارشدم به خاطر اینکه از آموزش مجازی راضی نبودم این ترم درخواست مرخصی تحصیلی دادم باتوجه به اینکه در آموزش مجازی تعامل استاد و دانشجو خیلی کمتر است و دانشجو در محیط غیر رسمی وارد مباحث آموزش می شود عملا هیچ چیزی عاید دانشجو نمی‌شود و اکثر اساتید هم تاکید دارند آموزش مجازی یک دهم آموزش حضوری هم نیست و نخواهد بود وقتی دانشجو وارد فضای دانشگاه می شود و محیط دانشگاه رو می بیند خیلی بهتر است تا اینکه در خانه باشد با یک لپ تاپ آموزش ببیند، اگر آموزش مجازی خوب بود رتبه های برتر کنکور اولویت رو به آموزش مجازی اختصاص می دادند تا آموزش حضوری البته این هم بگم شاید واسه افراد شاغل آموزش مجازی خوب باشد و خیلی هم راضی باشند ولی ۹۰ درصد افراد آموزش مجازی رو موثر نمی دانند.»

یک استاد دانشگاه هم نوشته است: «خیلی سخت تر و اعصاب خردکن شده است. حداقل از طرف من استاد. دانشجوها هم حتما همین حس رو دارند. در بعضی از ساعات مدام سرور خطا می دهد و قطع و وصل مجدد سرور و مدام حرف زدن در هنگام تدریس و بارگزاری پاورپوینت‌ها و فیلم ها و پی دی اف ها که بعضی ها بدلیل حجم یا ضعف سرور مرکزی دانشگاه قابل بارگزاری نیست کار را سخت تر کرده. اما چاره ای نیست و بهترین کار در شرایط حاضر تدریس الکترونیکی هست تا از اپیدمی بیشتر جلوگیری بشه. در کل اگر سرعت اینترنت را حقیقی و عادی کنند مثل سایر کشورهای نرمال،  از مشکلات کم می شود.»

یکی دیگر از مخاطبانم چنین نظری داشت: «کاملا بی فایده است. حضوری هم خوب نبود چه برسد به مجازی. باید حداقل ترم اول رو کلا تعطیل می کردند.»

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1443605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =