۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۵

حمایت آمریکا از مخالفین بشار اسد در صدر اخبار قرار گرفت

اسناد جدید ویکی لیکس از تلاش آمریکا برای تغییر رویکرد سوریه در قبال رژیم اسرائیل، لبنان و عراق و حمایت مالی واشنگتن از مخالفین "بشار اسد" خبر می دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، واشنگتن پست در گزارشی با استناد به اسناد ویکی لیکس نوشت: وزارت خارجه آمریکا به طور مخفیانه از مخالفین دولت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه حمایت مالی کرده است.

ویکی لیکس در اسناد جدید خود از کمک مالی 6 میلیون دلاری دولت آمریکا از شبکه تلویزیونی "البردا" و دیگر گروههای مخالف در داخل سوریه پرده برداشت.به نوشته واشنگتن پست، دولت "باراک اوباما" تلاش می کند تا با کمک به مخالفین بتواند رویکرد دولت سوریه را در قبال رژیم اسرائیل، لبنان و عراق تغییر دهد. چنانچه دولت آمریکا در ژانویه گذشته برای اولین بار در پنج سال گذشته سفیر خود در دمشق را انتخاب کرد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده هنوز از مخالفین در سوریه حمایت مالی می کند یا نه، اما آمریکایی ها اعلام کرده بودند که این بودجه در سپتامبر 2010 لغو شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    0 0
    بنظرتون می شه با 6 میلیوم دلار حکومت عوض کرد؟
  • محسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    0 0
    ما بالاخره نفهمیدیم. شما ویکیلیکس رو قبول دارید یا ندارید. قطعا خودتون هم نمی دونید. کلا در کشور ما عقل به تعطیلات رفته.