۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

چالش تسلیحاتی ایران

علاءالدین بروجردی
چالش تسلیحاتی ایران

ایالات متحده آمریکا در روش تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند کشورهایی را که به هر دلیلی تمایل به تجارت تسلیحاتی با ایران دارند را تحت فشار قرار دهد و این موضوع را در مسائل مالی و نفتی نیز تا کنون دنبال کرده است.

چالش اصلی ایران بعد از پایان «تحریم تسلیحاتی» همچنان مواجه شدن با آمریکا است. ایالات متحده پس از قدرت گرفتن ترامپ از هیچ رابطه و ضابطه‌ای پیروی نمی‌کند و فرعون صفتانه، تنها با اتکا بر تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی سعی دارد که ایران را تحت فشار بگذارد.

جمهوری اسلامی ایران در یک بازه زمانی چندماهه با تلاش زیاد توانست آمریکا را در ادامه تحریم تسلیحاتی ناکام بگذارد. آمریکا با تمام توان خود تلاش کرد که با صدور قطعنامه مانع از پایان یافتن تحریم ایران در بخش داد و ستد تسلیحات شود که در نهایت با یک شکست بزرگ روبرو شد.

ایالات متحده آمریکا در روش تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند کشورهایی را که به هر دلیلی تمایل به همکاری با ایران دارند را تحت فشار قرار دهد و این موضوع را در مسائل مالی و نفتی نیز تا کنون دنبال کرده است.

صحبت‌های «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا موید این موضوع است که آمریکایی‌ها قصد دارند تمامی کشورهایی که با ایران وارد دادوستد تسلیحاتی شود را مورد تحریم قرار دهند.

آمریکا با یک شیوه زورمندانه و توأم با قلدری تلاش خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران را از حق قانونی خود برای خرید و فروش تسلیحات منع کنند. 

نباید تصور کنیم که از این پس یک جاده هموار پیش روی جمهوری اسلامی ایران برای تجارت تسلیحاتی قرار گرفته، بلکه ایالات متحده آمریکا از همین امروز برای تمامی کشورها و شرکت‌هایی که قصد تجارت با ایران دارند را مانع تراشی خواهد کرد.

* رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =