رجزخوانی پمپئو برای کشورها درباره همکاری با ایران

فارس نوشت: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‌های اعمال‌شده علیه چند شرکت کشتی‌رانی چین، کشورها و طرف‌ها را به تحریم در صورت تجارت با کشتی‌رانی ایران تهدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پمپئو در توئیترش نوشت: امروز ما اشخاص و شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ‌ را به دلیل ارتباطشان با خطوط کشتی‌رانی ایران که به دلیل خطرات اشاعه‌ای تحریم شده‌اند تحت تحریم قرار دادیم. هشدار ما روشن است: چنانچه با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تجارت کنید با خطر تحریم‌ها مواجه خواهید شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد اسامی ۶ شرکت و ۲ شخص را به بهانه ارتباط با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت‌های تابعه آن به نام «شرکت کشتی‌رانی حافظ دریا آریا» در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

گفتنی است که پمپئو ۱۹ خرداد (۸ ژوئن) سال جاری اجرایی شدن تحریم‌ها علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ای-سیل را اعلام کرد.

هرچند شرکت خطوط کشتی‌رانی ایران پیش از آن تاریخ هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند اما تحریم‌هایی که از خردادماه اجرایی شد از این منظر تازگی داشت که بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ و دو برچسب «اشاعه تسلیحات کشتار جمعی» و «مقررات تحریم‌های مالی ایران» صادر می‌شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1445321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =