از واکنش به ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا تا پرخاشگری ترامپ و بایدن به یکدیگر در مناظرات انتخاباتی/نگاهی به خطبه‌های دو امام جمعه

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روسای جمهوری آمریکا از کارتر تا ترامپ همواره در مسیر دشمنی با ایران حرکت کرده‌اند و در هر شرایطی به دنبال ضربه زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس اراک، اظهار داشت: رهنمون‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در مسایل کشور به ویژه حوزه بین‌المللی و ساماندهی اقتصادی فصل الخطاب همگان است و مسئولان، کارگزاران و گروه‌های سیاسی باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

>>>>در همین رابطه بخوانید؛

انتقادات صریح از تریبون نمازجمعه: عده‌ای بین سگ و فرزند خود فرقی قائل نیستند /منتقدین دولت نزاکت داشته باشند

وی بیان کرد: برخی مقامات آمریکایی در روزهای گذشته ادعا کرده‌اند که کشور ایران در مسایل سیاسی به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت می‌کند که این ادعای واهی بر جهانیان آشکار است چرا که این آمریکا است که با  سیاست‌های دخالت‌جویانه سعی در مشکل‌آفرینی دارد و ملت فهیم و انقلابی ایران اسلامی هیچ اعتمادی به آنان ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: روسای جمهوری آمریکا از کارتر تا ترامپ همواره در مسیر دشمنی با ایران حرکت کرده‌اند و در هر شرایطی به دنبال ضربه زدن به پایه‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند، بنابراین پیروزی هر یک از جناح‌های سیاسی جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفاوتی برای مردم ایران ندارد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: باید شرایطی در کشور فراهم شود تا هزینه مسکن هر خانوار ایرانی حداکثر ۲۰ درصد از درآمد خانوارها را شامل شود.

امام جمعه اراک افزود: بر اساس موازین دینی آحاد جامعه باید از امنیت، عدالت و رفاه اجتماعی برخوردار باشند که در تحقق این مهم نقش نیروی انتظامی بیشتر از دیگر نهادها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: عدالت و رفاه اجتماعی در کشور آمریکا تنها یک درصد از جامعه را در بر می‌گیرد در صورتی که این مهم در کشور ما فراگیر است و آحاد جامعه از عدالت و رفاه اجتناعی برخوردار هستند.

جهان اسلام نیازمند وحدت است

آیت‌الله علیرضا اعرافی نیز در خطبه های نماز جمعه قم که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سیاست‌مداران ایران و جهان اسلام به‌جای دلخوش کردن به انتخابات آمریکا برای رفع مشکلات فقط به خدا و ظرفیت‌های داخلی ملت خود تکیه کنند.

وی عنوان کرد: در کمپین‌های انتخاباتی آمریکا شاهد تعرض و پرخاشگری دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر هستیم.

اعرافی تاکید کرد: ذات آمریکا در سخنان نامزدهای انتخاباتی کاملا مشخص است و دراین‌بین صراحت بیان ترامپ و پرخاشگری‌های لفظی او سبب عمیق‌تر شدن تنفر اندیشمندان و مسلمانان جهان از وی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نامزدهای انتخاباتی آمریکا هیچ‌کدام در مناظرات انتخاباتی و پرخاشگری‌های ظاهری خود به مشکل اصلی نظام سلطه‌جو ایالات‌متحده اشاره نمی‌کنند.

اعرافی اظهار داشت: مشکل اصلی امریکا، گفتمان سلطه‌جو، استعمارگر، بی‌رحم و خشنی است که در طی دوران تمام روسای جمهور دنبال شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: در کمپین‌ها و مناظرات انتخاباتی این روحیه برتری‌جویی و بی‌توجهی به سایر مناطق جهان در مواضع ترامپ بیشتر از "جوبایدن" مشخص است.

وی اضافه کرد: خوی درندگی و برتری‌جویی گفتمان آمریکایی در طول یک قرن اخیر بیش از صد جنگ را به کشورهای دیگر تحمیل نموده است.

امام‌جمعه موقت قم گفت: اگر ایران از این مرحله سخت تحریمی و فشارهای بین‌المللی که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است عبور و این گردنه را سپری کند در دوره جدید در یک وضعیت آرام و قدرتمند قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: جهان اسلام به‌رغم برخی تفاوت‌های جزیی از هر زمان دیگری بیشتر به وحدت و همگرایی احتیاج دارد.

وی گفت: شکل‌گیری برخی جریانات مذهبی مانند داعش و گروه‌های مذهبی نشان از کج‌فهمی از مباحث اسلامی است که سبب سوءاستفاده کشورهای دشمن و غربی شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446768

برچسب‌ها