۱۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
اردوغان: مغز مکرون به درمان نیاز دارد

فارس نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی ضمن تکرار حمایت از باکو در درگیری‌ها با ایروان، در واکنش به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، گفت ذهن مکرون نیاز به درمان دارد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اردوغان در خصوص درگیری‌های منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی گفت: با برادرم (الهام) علی‌اف (رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان) تلفنی صحبت کردم. در حال حاضر برادران ما در حال پیشروی به سمت مناطق اشغال شده و بازپس‌گیری آن‌ها هستند.

وی سپس بار دیگر بر موضع کشورش در حمایت همه‌جانبه از جمهوری آذربایجان در درگیری‌ها با طرف ارمنستانی بر سر این منطقه تاکید کرد.

اردوغان در ادامه گفت: این سه‌گانه مینسک تاکنون چه کاری کرده است؟ سلاح به ارمنستان فرستاده است. 

وی افزود: دلیل قرار گرفتن ما در هر بحرانی در منطقه، تلاش ما برای مطالبه حقوق خود است که قرن‌هاست غصب شده است. ما به زمین هیچ کسی چشم نداریم.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخشی از سخنانش به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه هم پرداخت و گفت: این آدم که نامش مکرون است چه کاری با اسلام و مسلمانان دارد؟ مغز مکرون نیاز به درمان دارد. وی تاکید کرد هر خصومتی با اسلام در اروپا، خصومت علیه مردم ترکیه است.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرده بود.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.

از سوی دیگر، برخی روزنامه‌های فرانسوی اقدام به انتشار کاریکتاتورهایی موهن به پیامبر اسلام (ص) کرده بودند که این اقدام واکنش شدید محافل اسلامی را به همراه داشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    8 3
    کسی این حرفها رو می زنه که سربازهای سوری را سر می برید!
  • sadeg IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    12 2
    مغز خود اردوغان نیاز به چکش دارد.تقریبا ا تمام کشورهای همسایه اش مشکل دارد، با اسراییل بهترین رابطه را دارد و به امارات بخاطر رابطه با اسراییل اعتراض میکند،مسجد ایاصوفیه را احیا میکند، درامد فخشای آنتالیا را توسعه میدهد..!!!!
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 4
    هواپیمای جنگنده روسی را در مرز ترکیه با سوریه سرنگون کرد، اس 400 روسی را در مقابل تهدیدهایی آمریکا خرید و حتی آزمایش کرد، همزمان در عراق و سوریه و لیبی میجنگه، یونان و قبرس را سرجاشون نشونده، در آذربایجان هم طرفدار حقه، به فرانسه هم هرچی بخواد میگه
  • GB ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    10 2
    مغز آقای اردوغان هم درمانی نداره.
  • ناشناس AM ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 2
    تو چی؟
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    6 2
    خوش به حال تو که اصلا مغزی نداری که بخواد درمان بشه یا نشه
  • شایان IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 1
    هرچند از اردوغان بدم میاد ولی این حرفش درباره مکرون خوب بود.