همکاری علی‌بابا با هلال احمر در تأمین سفرهایی نجات‌بخش

علی‌بابا از تمدید همکاری با هلال احمر برای اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم خبر داد. به نقل از روابط عمومی علی‌بابا، این ارائه دهنده خدمات آنلاین گردشگری از ابتدای سال ۹۸ همکاری خود با هلال احمر را برای اعزام تیم‌های پزشکی برای سرکشی و کمک‌رسانی درمواقع بحران شروع کرد و این همکاری برای آینده نیز تمدید شد.

سالانه ده‌ها نیروی متخصص و داوطلب توسط هلال احمر روانه مناطق محروم، سیل‌زده یا زلزله زده می‌شوند. این تیم ‌ها معمولا شامل پزشکان، پرستاران، ماماها، و پیرا پزشکان هستد که جهت سرکشی و کمک‌رسانی رایگان و داوطلبانه راهی نقاط مختلف کشور می‌شوند. بسیاری از مناطق تحت پوشش کاروان‌های سلامت هلال احمر فاقد پزشک یا خانه سلامت هستند و دسترسی به آن‌ها از طریق مسیرهای صعب العبوری امکان‌پذیر است.

شرکت سفرهای علی‌بابا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از سال ۹۸ اقدام به فراهم‌سازی خدمات پروازی تیم‌های اعزامی کرد و تا به امروز توانسته حدود ۲۰۰ فقره پرواز را برای جابه‌جایی تیم‌های پزشکی هلال احمر ارائه دهد. گفتنی ‌است تا کنون بیشتر این پروازها جهت ارائه خدمات به مناطق استان سیستان و بلوچستان بود.

روابط عمومی سفرهای علی‌بابا در این باره گفت «در بحران‌هایی همچون سیل بهار و زمستان ۹۸ نیز توانستیم در امر امدادرسانی در کنار هلال احمر باشیم. برای ادامه خدمت‌رسانی در آینده چه در شرایط بحران و چه موارد غیر این تفاهمنامه تمدید شد و امیدواریم نقشی موثر در خدمت‌رسانی بهتر به هموطنانمان داشته باشیم».

همکاری علی‌بابا با هلال احمر

مدیر روابط عمومی علی‌بابا در ادامه، توضیحانی در خصوص واحد مسئولیت اجتماعی این شرکت ارائه داد: «واحد مسئولیت اجتماعی علی بابا، واحدی مجزاست و یکی از مهمترین پروژه های آن، موسسه سیمرغ است که هدف دارد برند ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه صنعت سفر باشد و با همراهی تمام شرکتهای فعال در این حوزه، تجربه شایسته از سفر را برای تمام اقشار جامعه فراهم نماید».

وی با تأکید بر این که تمرکز این موسسه در حال حاضر عمدتا بر تأمین سفرهای درمانی برای کودکان بیمار خانواده های نیازمند است، می‌افزاید: «از آنجا که اعزام تیمهای پزشکی هلال احمر نیز در راستای موضوع سلامتی کودکان قرار دارد، این موسسه در تفاهمنامه میان علی بابا و هلال احمر، هماهنگی های لازم و عاملیت اجرایی را بر عهده داشت».

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447685