پرداخت ۷۰ میلیارد ریال از هزینه های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری، ۷۰ میلیارد ریال هزینه خدمات بستری مربوط به بیماران مبتلا به کرونا پرداخت شده است.

محمدرضا جیریایی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی؛ با بیان این مطلب از اختصاص حدود ۲۴ درصد از پرداخت هزینه خدمات بستری بیماران به مبتلایان به کرونا خبر داد و تاکید کرد : از رقم حدود ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه های درمانی که در حوزه دانشگاهی در سال جاری پرداخت شده ، ۳۰۰ میلیارد ریال صرفا در خصوص هزینه های بستری بیماران و از این میزان حدود ۷۰ میلیارد ریال مربوط به بیماران مبتلا به کرونا بوده است که توسط این سازمان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه های خدمات درمانی بستری و سرپایی بیماران مبتلا به کرونا توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود، ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این بیماری، سازمان های بیمه گر تلاش می کنند بر اساس پروتکل های درمانی و دستورالعمل های مربوطه ، طبق ضوابط و قوانین هزینه های بیماران را پرداخت نمایند. 

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص پرداخت هزینه های مربوط به کرونا در بخش سرپایی گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون بر اساس اسناد و آمار موجود، پرداخت هزینه حدود ۱۰۰۰ سی تی اسکن ریه و ۷۰۰ تست پی سی آر کرونا توسط این سازمان انجام شده است.

جیریایی به پرداخت ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه های درمانی در بخش دولتی و دانشگاهی در پنج ماهه نخست سال ۹۹ که حدود ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی استان بوده ، اشاره و تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران به صورت رایگان بیمه شده اند و در استان مرکزی ۶۵۰ مرکز درمانی خصوصی طرف قرارداد با این سازمان هستند ، افزود : خوشبختانه با توجه به اجرای دولت الکترونیک افرادی که دفاتر بیمه ای آنها منقضی شده است در صورت نیاز به ارائه خدمت از طریق مراکز درمانی می توانند با ارائه شماره ملی از طریق سامانه استحقاق سنجی از وضعیت بیمه ای خود مطلع یا در غیر اینصورت توسط خود فرد از طریق شماره گیری مربع ۱۶۶۶ ستاره (#۱۶۶۶*)از وضعیت بیمه ای خود با خبر شوند .

جیریایی در پایان تصریح کرد: سلامت زیر بنای هر جامعه ای است و برای اینکه بتوانیم در یک جامعه سالم زندگی کنیم ، باید شاخص ها و زیرساخت های سلامت را به روز رسانی کنیم و توسعه دهیم ،همچنین در مورد هزینه های آن هم باید تمهیداتی اندیشیده باشیم که این مهم توسط سازمان های بیمه گر  از جمله سازمان بیمه سلامت ایران انجام می شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =