استفاده از تکنولوژی و فناوری  روز برای تسهیل امور مردم باید به حداکثر برسد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید از ظرفیت های جدید و تکنولوژی های روز برای تسهیل امور بالاخص در شرایط وجود ویروس همه گیر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در حاشیه بازدید از معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی، اظهار داشت: دادرسی الکترونیک فرصت بسیار خوبی را ایجاد کرده تا افراد از راه های دور بتوانند در جلسه دادگاه حاضر شوند و با کمترین وقت، هزینه و ترافیک و آلودگی محیط زیست، مطالبات خود را پیگیر یا دفاعیات خود را انجام دهند.
وی به مصوبات ستاد کرونا در پی اوج گیری مجدد این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت هرگونه تجمع و لزوم کاهش حداکثری ارتباطات حضوری افراد، تا زمان عادی شدن اوضاع بمنظور قطع چرخه انتقال حتی الامکان باید دفاعیات و لایحه افراد نیز به صورت الکترونیک و سیستمی برای مراجع قضایی ارسال شود.
این مقام قضایی تصریح کرد: وکلا نیز موظفند در این ایام با همکاری مناسب لوایح و دفاعیات خود را به صورت سیستمی ارسال نمایند و برای حضور در دادگاه نیز از ظرفیت ارتباط تصویری و دادرسی الکترونیک بهره بگیرند.
وی توجه به حق مردم را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: هیچ مسئله ای نباید مانع احقاق حق و تظلم خواهی مردم گردد لذا باید از همه ظرفیت ها و توانمندی ها در این زمینه استفاده کرد.
رئیس کل دادگستری استان بر رفع مشکلات و کمبودها برای استفاده حداکثری از تکنولوژی های روز تأکید کرد و گفت: باید بتدریج کاغذ از سیستم قضا حذف گردد و تا آنجا که امکان دارد همه مستندات و درخواست و ادله به صورت سیستمی به محاکم ارسال گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آمار اشاره کرد و ضمن تشکر از کارکنان معاونت آمار ابراز داشت: در مدیریت، مبنای برنامه ریزی، آمار است که می تواند به صورت دقیق تغییر معیارها را جهت ارزیابی و تصمیم سازی و تصمیم گیری در اختیار مدیریت قرار دهد. وی در پایان از تلاش مضاعف، تحرک و تنوع بیشتر مدیران و کارکنان حوزه معاونت امار و فناوری در دوران تحول تقدیر و تشکر کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1447832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =