رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تصمیم دولت درباره تشکیل وزارتخانه جدید نیازمند تصویب مجلس است.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت وگو با خبرآنلاین افزود: چون تاسیس وزارتخانه را مجلس تصویب می کند، انحلال یا ادغام آن نیز با مجلس است. بنابراین ادغام وزارتخانه ها را هم مجلس باید تصویب کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدام دولت در ادغام وزارت صنایع در بازرگانی، تصریح کرد: ادغام وزارت صنایع در بازرگانی،اقدام بسیار مثبتی است و بنده هم در مجلس هفتم در این زمینه پیشنهاد داشتیم چون وزارتخانه ای که متولی تولید است باید متولی واردات و صادرات هم باشد و در کشورهای چون اتریش و آلمان نیزیک وزارتخانه متولی این امر است.

کاتوزیان در پاسخ به اینکه چه وزارتخانه های دیگری قابلیت ادغام را دارد، اظهار داشت: وزارتخانه ای نفت و نیرو نیز جزو وزارتخانه هایی هستند که ادغام آنها در قالب وزارت انرژی می تواند موثر باشد. ضمن اینکه ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن به دلیل تشابه کاری آنها، اقدام مناسبی است.

رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به اینکه برای اینکه ادغام وزارتخانه ها موجب غفلت از یک بخش نشود چه باید کرد، اظهار داشت: راه حل این امر این است که معاونان وزیر در بخش های تخصصی در حد وزیر تجربه داشته باشند و خود وزیر هم چهره مسلط به حوزه کاری خودش باشد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    سايت خبري بسيار خوبي است و از بابت موضوعات خبري از تنوع قابل قبولي برخوردار مي باشد و اميدوارم همانطور كه در خبرها سعي شده بيطرفانه وخارج از دفاع ازجناح و گروه خاص باشد همچنان اصالت خبري خود را حفظ نمايد.موفق باشيد