واحد مرکزی خبر نوشت:

گروه هسته ای آروا فرانسه قرار است سامانه ای را برای رفع آلودگی مواد رادیواکتیو از آب در نیروگاه اتمی فوکوشیما ژاپن تهیه کند. آن لورژون Anne Lauvergeon رئیس گروه آروا روز سه شنبه در توکیو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد توکیو الکتریک پاور Tokyo Electric Power ( تپکو Tepco )، شرکت بهره برداری از نیروگاه هسته ای فوکوشیما داییچی ( شماره یک ) ‌ پیشنهاد ما را پذیرفته است . لورژون افزود: این سامانه روشی برای رفع آلودگی مواد رادیو اکتیو است.

بر اساس آن مواد شیمایی در آب آلوده ریخته می شود و این فناوری زمینه را برای ته نشین شدن مواد رادیو اکتیو و جدایی مواد آلوده از آب فراهم می کند . بعد از زلزله ویرانگر یازدهم مارس ( بیستم اسفند ) و سونامی مهیب با امواج چهارده متر که به جریان برق و سامانه خنک کننده نیروگاه فوکوشیما آسیب رساند، تپکو بیش از حدود شصت هزار تن آب برای خنک کردن رئاکتورهای آن استفاده کرده است. همین مقدار آب آلوده به مواد رادیو اکتیو هم اکنون در تاسیسات نیروگاه فوکوشیما وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، تپکو روز یکشنبه از انجام عملیات برای رفع آلودگی مواد رادیواکتیو از آب از شش تا نه ماه خبر داده بود.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =