هفته سخت بازار سرمایه/شمارش معکوس برای سبز شدن شاخص

بازار سرمایه در حالی فعالیت خود را فردا آغاز می‌کند که شاخص در کف حمایتی قرار دارد و با عقب‌نشینی‌های پی در پی به کانال یک میلیون و دویست هزار واحد ورود کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سرمایه هفته‌ای سرنوشت ساز و تاریخی را پشت سر گذاشت. اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که بازار در مهرماه با انتشار گزارش‌های شرکت‌ها روند بازگشت خود را از سر گیرد و متعادل شود. با این حال بازار با عقب‌نشینی‌های پی در پی روبرو گردید و کف مقاومتی بارها شکسته شد.

 بسیاری از کارشناسان معتقدند فردا روند بازگشت بازار سرمایه می‌تواند آغاز شود چرا که اتفاقات تازه‌ای در بازار رخ داده و همین اتفاقات احتمال بازگشت بازار را تقویت می‌کند.

عضو ناظر در شورای عالی بورس اوراق بهادار  در خصوص اتفاقات تازه می‌گوید: در شورای عالی بورس و اوراق بهادار مصوب شد، حقوقی‌ها بازارگردانی را شروع کنند اما شاهد رفتار غیر منطقی از سوی برخی از حقوقی‌ها هستیم.

علیزاده در توضیح این مطلب تاکید کرده است:به تازگی چند شرکت حقوقی دارای تخلف نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شده اند و نهاد ناظر بازار سرمایه اخطاریه برای آنها ارسال کرده است.

وی در خصوص تمهیدات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از حقوق سهامداران حقیقی بیان داشت: در مجلس اقدامات بسیاری برای جلوگیری از تخلفات سهامداران حقوقی صورت گرفته و از سازمان بورس نیز درخواست شده تا نحوه فعالیت سهامداران حقوقی را پس از تصویب الزام بازارگردانی در شورای عالی بورس، به مجلس اعلام کنند. به این ترتیب شرایط برای تغییر مهیاست و فضای بورس تحت‌تاثیر این رسیدگی می تواند به ثبات نزدیک شود.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۷ آبان) به عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۹.۵ درصد افت داشت.

بورس

 شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۱۲۴ هزار واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۳۰ مهر ماه) با عدد یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۷ آبان ماه) به عدد یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد رسید.

حالا اما صفاری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: هفته آینده هفته مهمی برای بازار است و به نظر می رسد تا زمان برگزاری انتابت آمریکا این روند نوسانی ادام داشته باشد. وی البته به پس از برگزرای انتخابات خوشبین است و می‌گوید پس از برگزاری انتخابات جو هیجانی بازار تخلیه شده و بازار در مسیر ثبات قدم بر می دارد و پایان سال بی تردید سهامداران وضعیت خوبی را خواهند داشت.

صادقی، کارشناس بازار سرمایه نیز درباره هفته پیش رو می گوید: هر چند انتخابات امریکا مهم است اما تدابیری می تواند در دستور کار قرار گیرد. وی پیشنهاد کرد: برای کنترل شرایط امی‌توان با بستن نوسان دامنه منفی یک مقابل این وضعیت ایستاد. درست است که دستکاری در بازار نیست اقدام صحیحی نیست اما در شرایط اضطراری ممکن است کمک کند.

وی تاکید کرد:حمایت‌ها در پیش گشایش و در ساعات پایانی باید به صورت کامل انجام شود و بیشتر از بقیه تایم بازار روی آن انرژی گذاشته شود. به عبارت دیگر صف چینی‌ها نباید تداوم داشته باشد یا اگر صفی هست با خرید مناسب همراه باشد تا ترس مردم بریزد. در نهایت محدود کردن پیش گشایش هم میتواند یک گزینه باشد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1449531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    28 7
    بورس هفته بعد سبزه
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      17 2
      خدا از دهنت بشنوه
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    22 9
    من فکر می کنم بورس فردا سبزه . حالا بایستید و ببینید
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    29 3
    امیدوارم برخورد با این حقوقی های قانون شکن شعار نباشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    21 2
    این نکته برخورد با حقوقی ها مهمه
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    18 10
    الان وقت خریده
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    19 9
    امیدوارم بورس مثبا بشه . این باعث ریزش بیشتر دلار میشه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    12 7
    بنیادی ها فرصت خرید دادن
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    14 6
    اگر حقوقی درست عمل کنه حتما شاخص سبزه
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    19 21
    تا یک و پانصد میره
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    27 9
    من امیدوارم مثبت باشه اما فکر نکنم
  • امید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 2
    خواب دیدی خیرباشه بشین تابشه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    احسنت درست بود