ماجراهای عجیب دزدی از ستاره‌های فوتبال

جام جم نوشت: سرقت از علی دایی باعث شد تا سراغ گزارشی درباره دستبرد از ستاره‌های فوتبال برویم.

طی چند روز گذشته، کلیپ سرقات از علی دایی، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی کشورمان در فضای مجازی بارها دیده شده است. در اروپا نیز سابقه دارد که به بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال دستبرد زده می‌شود. به همین بهانه نگاهی کوتاه و مختصر به چنین حوادثی انداخته‌ایم که طی سال‌های اخیر برای بازیکنان فوتبال اتفاق افتاده است و در بیشتر موارد هم سارقان پیدا نشده‌اند.

فابینیو، هافبک لیورپول

بازی برگشت فصل قبل لیورپول مقابل چلسی، رنگ و بوی ویژه‌ای برای بازیکنان و هواداران این تیم داشت. شاگردان کلوپ بعد از 30 سال به قهرمانی در لیگ جزیره رسیده بودند و در آن بازی جشن قهرمانی‌شان برگزار شد. فابینیو ، هافبک برزیلی لیورپول از جمله بازیکنانی بود که در آن روز از شادی سر از پا نمی‌شناخت و با دیگر هم تیمی‌هایش کاملا مشغول بود.

اما به هیچ وجه فکر نمی‌کرد، در همان لحظات خانه‌اش در لیورپول مورد دستبرد قرار بگیرد. وقتی او و همسرش به خانه برگشتند، متوجه شدند که بخشی از جواهرات آنها و یک ماشین آئودی RS6 به ارزش 96 هزار پوند به سرت رفته است. اگرچه ماشین بعد از مدتی پیدا شد، اما تلاش کارآگاهان برای پیدا کردن جواهرات به جایی نرسید.

دله الی، هافبک تاتنهام

تجربه‌ای که دله الی در این زمینه دارد بدون شک با بسیاری از بازیکنان هم درد خود متفاوت است. او سال گذشته به همراه برادر و خانواده‌اش در خانه‌شان بود که حوالی ساعت 12 شب دو فرد نقاب پوش و البته مسلح به خانه آنها دستبرد زدند. این دو نفر تعدادی از جواهرات خانواده الی و چند ساعت لوکس متعلق به این هافبک انگلیسی را دزدیدند. گفته می‌شد ارزش این ساعت‌ها حدود 350 هزار پوند بود.

بنا به گفته رسانه‌های انگلیسی، الی و خانواده‌اش اول متوجه این مساله نشدند اما در زمان فرار سارقان، الی مانع از این کار شد که یکی از آنها با چاقو به او حمله کرد که موجب شد خراشی روی صورتش بیافتد.  

سادیو مانه، مهاجم لیورپول

صابون این دزدی‌ها به تن سادیو مانه، مهاجم سنگالی لیورپول هم خورده است. در شبی که لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته مقابل بایرن مونیخ بازی داشت، خانه این بازیکن در بخش جنوبی لیورپول مورد دستبرد قرار گرفت. ساعت‌های گران قیمت، چند گوشی همراه و چند کلید ماشین از جمله وسایلی بود که از خانه مانه دزدیده شد.

البته این اولین بازی نبود که مانه چنین چیزی را تجربه می‌کرد. سال 2017 نیز چنین اتفاق مشابهی کم و بیش رخ داده بود. چند مرد نقاب پوش از دیوار خانه همسایه مانه که از قضا دژان لوورن، دیگر بازیکن لیورپول بود، بالا رفتند و وارد خانه این بازیکن آفریقایی شدند. البته یکی از همسایه‌ها متوجه شد و با سر و صدا کردن باعث فرار دادن دزدها شد.

مسوت اوزیل و کولاسیناچ، هافبک‌های آرسنال

مستوت اوزیل شاید تا آخر عمرش لطف و کمکی را که سئاد کولاسیناچ در حقش انجام داد، فراموش نکند. هافبک آلمانی آرسنال در روزهای قبل از شروع فصل در سال گذشته به همراه همسرش قصد سوار شدن به ماشین‌شان را داشتند که دو موتور سوار مسلح به چاقو به او حمله کردند. بنا به گزارش رسانه‌های انگلیسی، هدف آنها سرقت ساعت‌های مسوت اوزیل بود که ارزش‌شان به حدود 200 هزار پوند می‌رسید.

در حالی که اوزیل کاملا مستاصل شده بود، سئاد کولاسیناچ هافبک بوسنیایی آرسنال و هم تیمی‌اش به کمک او آمد و باعث فراری دادن دزدها شد. تفاوت پرونده اوزیل با خیلی‌های دیگر این بود که حدود سه ماه بعد هر دو سارق دستگیر شدند و مهاجم اصلی آن دزدی، به 10 سال زندان محکوم شد.

استیون جرارد، هافبک لیورپول

اسطوره قرمزهای شهر لیورپول در سال 2007 برای بازی با مارسی در لیگ قهرمانان به فرانسه رفته بود که بعد از بازی، خبر تلخی به او رسید. ماجرا از این قرار بود که چند مرد نقاب پوش از غیبت جرارد استفاده کرده و به خانه او دستبرد زدند. آنها در حالی وارد خانه کاپیتان آن روزهای لیورپول شدند که همسر، دو دختر و پرستار بچه‌ها در حال استراحت در طبقه دوم بودند.

وقتی همسر جرارد متوجه آمدن سارقان شد، خواست با سر و صدا مانع از فرار آنها شود که چند نفرشان به چاقو به او  حمله ور شده و تهدید کردند که اگر جواهرات و محتویات گاو صندوق را ندهد، دو دخترش را گر.گان می‌گیرد. سارقان اگرچه توانستند به هدف خود برسند و خانه جرارد را با دست پر ترک کردند، اما نیروهای پلیس چند ماه بعد آنها را دستگیر کرد و سر دسته آن باند به 7 سال زندان محکوم شد.  

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    علی دایی بایستی ابروی این جوان رو میخرید وبهش میداد گردند بندشرو الان که فروخته، باید میساختش با همین هدیه