تاثیر کرونا، در رفتار سفر کاربران علی‌ بابا

در تابستانی که گدشت علی بابا شاهد بازگشت دوباره مشتریان به بازار گردشگری بود ؛ این بار با رعایت پرتوکل های بهداشتی در و البته میزان متفاوت نسبت به سال های گذشته.

البته این میزان تغییر با توجه به شرایط موجود در دنیا قابل درک است . در این گزارش نگاهی داریم به پرمسافرترین مسیرها ، پرورودی‌ترین و پرخروجی‌ترین شهرها در تابستان ۹۹ و همچنین در نهایت مقاصدی که آمار بیشترین جستجو در علی‌بابا را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش همچنین با توجه به محدودیت های مرزی و هوایی بین ایران با دیگر کشورها، تنها رفتار کاربران علی بابا در سفرهای داخلی مورد ارزیابی قرار گرفته است. بد نیست بدانید که با گذشت نیمی از سال ، علی بابا تنها به بخشی از فروش پیش از بحران کرونا دست یافته است.

با نگاهی نزدیکتر علی‌بابا در سرویس پرواز داخلی به ۹۲ درصد فروش پیش از کرونا بازگشته است و این در حالی است که در خدمات قطار، اتوبوس و هتل داخلی این میزان تنها بازگشت ۵۰ درصدی داشته است.

پر مسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹ (هواپیما، قطار و اتوبوس)

پر ترددترین مسیرها در تابستان ۹۹ عبارتند از مسیرهای هوایی، ریلی و زمینی (اتوبوس) بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، یزد، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کیش و قم که مجموعا سهم ۵۰ درصدی از کل سفرهای مشتریان علی‌بابا را تشکیل می‌دهند. از این بین مسیر تهران-مشهد به عنوان پرترددترین مسیر سهم ۱۵ در صدی از کل سفرهای انجام شده توسط مشتریان علی‌بابا را دارد.

در مسیرهای اتوبوس پرمسافرترین مسیرها بین تهران و شهرهای اصفهان، رشت، تبریز، خرم‌آباد و اراک بودند. در سفرهای ریلی پر مسافرترین مسیرها در تابستان ۹۹ مسیرهای تهران-مشهد، قم-تهران، تهران-یزد، قم-مشهد و تهران-تبریز بودند.

میان پروازهای داخلی مسیرهای بین تهران و شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و بندرعباس پرترددترین مسیرهای هوایی تابستان ۹۹ بودند.

 پرورودی‌ترین شهر در تابستان ۹۹

شهرهای تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان به ترتیب ۵ شهر پرورودی‌ کشور در تابستان ۹۹ بودند. شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم نیز در رتبه پنجم تا دهم بیشترین مسافر را در تابستان گذشته داشتند. لازم به ذکر است که ۱۰ شهر نامبرده سهم ۷۷ درصدی در کل سفرهای این پلتفرم در تابستانی که پست سر گذاشتیم را داشتند.

از سویی دیگر کم ورودی‌ترین شهرها بر اساس رفتار سفر ۶۳ درصد جامعه مشتریان علی‌بابا از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور، به ترتیب شهرهای تفرش، بندرترکمن، خمینی‌شهر، دیوان‌دره و بادرود  بودند.

پرخروجی‌ترین شهر در تابستان ۹۹

در تابستانی که گذشت تهران، مشهد، اهواز، شیراز و اصفهان به ترتیب ۵ شهر پرخروجی‌ کشور بودند. شهرهای تبریز، بندرعباس، یزد، کیش و قم نیز در رتبه پنجم تا دهم بیشترین مسافر خروجی را در تابستان گذشته داشتند. لازم به ذکر است که ۱۰ شهر نامبرده سهم ۸۰ درصدی در کل سفرهای این پلتفرم در تابستانی که پست سر گذاشتیم را داشتند

مقاصد پرجستجو در علی‌بابا در تابستان ۹۹

کاربران علی‌بابا در سه ماهه تابستان قصد سفر به شهرهای تهران، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، کرمانشاه و یزد را داشتند. باید در نظر داشت که تهران به عنوان مرکز ترابری کشور، در جایگاه پایتخت بیشترین جستجو را داشت. در سفرهای ریلی این آمار متفاوت است؛ مشهد، تهران، بندرعباس، قم و رشت ۵ شهر پر جستجو برای سفرهای ریلی در علی‌بابا در فصل تابستان بودند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450557

برچسب‌ها