۲ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
داعش مسئول حملات وین شناخته شد

ایرنا نوشت: وزیر کشور اتریش اعلام کرد عاملان حمله دوشنبه شب به مناطقی در وین، از طرفداران گروه تروریستی داعش بودند.

«کارل نهامر» وزیر کشور اتریش صبح روز سه شنبه مهاجم کشته شده حمله دیشب را هوادار شبه نظامیان تروریستی داعش توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت: بر این اساس مهاجمی که با شلیک پلیس در یکی از مناطق حمله در وین کشته شده است، از حامیان شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بود. در همین حال پلیس اتریش اعلام کرده که با بسیج نیروهای خود به دنبال حداقل یک قاتل فراری دیگر است.

به گفته پلیس ، تعداد افراد کشته شده در این حمله توسط یک قربانی دیگر به سه نفر افزایش یافته و قربانیان دو مرد و یک زن هستند.

مهاجمان عصر دوشنبه در مرکز شهر وین تیراندازی کردند. در پی این حادثه «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش از «یک حمله تروریستی نفرت انگیز» سخن گفت و آن را محکوم کرد.

این حمله همچنین واکنش های بین المللی به همراه داشت؛ شماری از مقامات اتحادیه اروپا از جمله «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون و «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه آن را محکوم کردند. پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز با ابراز همدری بخاطر حملات تاکید کرد: نفرت باعث دودستگی جوامع ما نخواهد شد. اروپا محکم در برابر تروریسم ایستاده است.

همچنین امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با فرستادن پیام تسلیت برای ملت اتریش در شبکه های اجتماعی نوشت: پس از فرانسه، به کشور دوست ما حمله کردند. در اروپای ما دشمنان ما باید بدانند در مقابل چه کسی ایستاده اند. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =