اختصاص ۱۲ هکتار از اراضی دریاچه ارومیه به کشت گیاهان دارویی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از اجرای طرح توسعه زنجیره ارزشی گیاهان دارویی و کم آب بر در ۱۲ هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی،  آیدین رحمانی در حاشیه بازدید از مزارع کشت زعفران در دشت حسنلوی نقده با اشاره به اجرای طرح توسعه زنجیره ارزش در اراضی دریاچه ارومیه افزود: این طرح از سال ۹۶ به صورت پایلوت از محل اعتبارات فرهنگی _ اجتماعی احیای دریاچه ارومیه توسط استانداری در شهرستانهای سلماس، نقده، پایاب حسنلو، مهاباد، اشنویه و تکاب در قالب پایلوت آموزشی_ ترویجی در ۱۲ هکتار با هدف توسعه زنجیره های ارزشی گیاهان کم آب بر چندساله اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت کشاورزان به واسطه سودآوری محصول کشت شده و عرضه به بازار افزود: هدف از اجرای طرح معرفی گونه هایی است که علاوه بر حفظ خاک و منابع آبی و هدایت به سمت دریاچه ارومیه، معیشت کشاورز نیز دچار مشکل نشود. با ایجاد و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و همچنین محصولات کشاورزی کم آب بر می توان کمک شایانی به رونق اقتصاد استان و حوضه آبریز و نیز احیای دریاچه ارومیه انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =