از مطالعه جدید درباره ارتباط ویتامینD و کرونا تا تکذیب فایل صوتی دکتر محرز

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد در اوج‌ها و پیک‌های بعدی کرونا به احتمال زیاد شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنیم.

با اعلام رسمی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۱۴ آبان ماه ۴۱۹ نفر از هموطنانمان جان خودشان را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و تست قطعی هشت هزار و ۴۵۲ نفر مثبت اعلام شد که دو هزار ۸۵۲ نفر از آنان بستری شدند.

بنا به گفته سیما لاری با در نظر گرفتن آمار امروز، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر و تعداد قربانیان به ۳۶ هزار و ۵۷۹ نفر رسید البته خوشبختانه تا کنون ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته لاری  ۵۴۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

ارتباط ویتامین دی و کرونا

مطالعه جدیدی که بر روی ۲۱۶ فرد مبتلا به کووید ۱۹ انجام شد، نشان داده است که ۸۰ درصد از این افراد ویتامین D کافی در خون ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات نشان داده اند که داشتن ویتامین Dکافی در بدن، سبب شده که تا ۵۱.۵ درصد خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری برای مبتلایان کاهش یافته باشد و برای بهبودی به بیمارانی که به نوع شدید این ویروس مبتلا شده اند، کمک کند؛ هرچند که برای اثبات این مسئله آزمایش‌های بیشتری مورد نیاز است.

در این تحقیق میزان ویتامین D در مردان کمتر از زنان بود و علاوه بر این در افرادی که کمبود ویتامین D داشتند، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر بود.

آنها توصیه می‌کنند که مصرف ویتامین D برای نوزادان باید به طور روزانه بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ IU، کودکان ۶۰۰-۱۰۰۰ IU روزانه و بزرگسالان ۶۰۰-۲۰۰۰ IU باشد و این مقدار بستگی به سطح فعلی این ویتامین در بدن افراد دارد. همچنین بزرگسالانی که دچار اضافه وزن هستند، ممکن است به میزانی ۲ تا ۳ برابر بیشتر به این ویتامین نیاز داشته باشند.

زالی: شرایط در پیک بعدی کرونا سخت‌تر خواهد بود

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد در اوج‌ها و پیک‌های بعدی کرونا به احتمال زیاد شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنیم.

دکتر علیرضا زالی امروز در این خصوص که آیا پیک بعدی کرونا قوی‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود، افزود: هم اکنون در پیک سوم این بیماری  به سر می‌بریم و در حال حاضر صحبت کردن از پیک چهارم شاید مقداری شتاب زده باشد.

وی با یادآوری این که شرایط سخت تری به دلیل سرما در پیش داریم، تاکید کرد: با شروع سرما و تغییرات اقلیمی و نتایج حاصل از آن، شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان در دنیا به خصوص در نیمکره شمالی از جمله در ایران خواهیم بود.

زالی ادامه داد: تا پایان فصل سرما شاهد وضعیت روبه افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم بود. وجود بیماری تنفسی همراه، آلودگی هوا و تغییرات فصلی سرما عواملی هستند که سبب افزایش بیماری کرونا می‌شود و شروع موج آنفلوآنزا از اواسط آبان تا اوایل دی هم می‌تواند در افزایش روند کرونا نقش داشته باشد.

پیشنهاد تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در خصوص تعطیلی چند هفته‌ای تهران گفت: تعطیلی تهران صرفا برای کنترل اپیدمی نیست بلکه برای فرصت احیا و ایجاد بازیابی توان کادر پزشکی است و براین اساس  پیشنهاد ما  تعطیلی  ۲ تا ۳ هفته ای در تهران است.

وی از افزایش میزان مراجعات بیماران کرونایی به بیمارستان های تهران خبر داد و گفت: شاهد روند نامطلوب در این زمینه هستیم، در حال حاضر با بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار بستری مواجه هستیم که عدد قابل توجهی است.

زالی یادآور شد: از این تعداد حدود هزار و ۷۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که از وضعیت نامناسبی برخوردارند.

محرز فایل صوتی منتسب به خودش را تکذیب کرد

دکتر مینو محرز ضمن تکذیب فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی که به او منتسب شده بود و اظهاراتی ضد تزریق واکسن در آن مطرح شده بود، گفت: از ابتدایی که کووید_۱۹، اپیدمی شد، زمانی که با مردم صحبت می کردم، اعلام می کردم که مراقب باشید تا دچار اینفودمی نشویم. اینفودمی یعنی اپیدمی ناشی از خبرها در فضای مجازی که بسیاری از آن ها ممکن است کذب باشد و نتوان درست و غلط آن را از نظر علمی از یکدیگر تشخیص داد.

وی با تاکید بر اینکه مردم حتما واکسن مورد تایید وزارت بهداشت را استفاده کنند، گفت: من اگر بخواهم مساله ای را بیان کنم، یا از طریق رسانه های رسمی، خبرگزاری ها و روزنامه ها یا از طریق رادیو و... و یا در صفحه اینستاگرام خودم مطرح خواهم کرد. اگر در جای دیگری صحبتی از قول من دیدید، به هیچ وجه قبول نکنید.

حلقه تنگ کرونا بر گردن کادر درمان

رییس بخش عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری از افزایش مراجعه بیماران بدحال به اورژانس‌ها خبر داد و گفت: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده، بیماری در حال چرخش سریع است و به نظر می‌رسد تهاجمی و افسارگسیخته شده است.

دکتر پیام طبرسی با اشاره به جهش دائمی ویروس‌ها گفت: این تغییرات گاهی منجر به کاهش قدرت سرایت بیماری آنها می‌شود.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =