محسن رضایی:۱+۳ برابر است با ۴ / آمده‌ام آرایش قدرت را عوض کنم

محسن رضایی تاکنون دوبار کاندیدای ریاست جمهوری بوده است. نام او این روزها در لیست کاندیداهای احتمالی ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی را پای ثابت انتخابات ریاست جمهوری می دانند، او از زمانی که لباس نظامی را کنار گذاشت، بارها عزم جدی برای رسیدن به پاستور کرده اما ناکام مانده است. برخی خبرها این روزها حکایت از تصمیم او برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ و البته شرط گذاریش برای اصولگرایان دارد.

محسن رضایی سال ۸۴ نیز در لیست کاندیداهای احتمالی بود که انصراف داد. او در دهم خرداد همان سال که هنوز انصرافش را اعلام نکرده بود در با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری به نفع دیگر کاندیداها، می گوید: من آمده‌ام آرایش قدرت را عوض کنم، چطور انتظار دارند با این هدف، کناره‌گیری کنم؟

رضایی با بیان اینکه در ساختار اقتصاد باید تحولاتی ایجاد شود، از تصمیم خود برای تقسیم‌بندی کل کشور به ۱۰ منطقه‌ی فدرال اقتصادی خبر داد و تشریح کرد که در چنین ساختاری مسائل سیاسی متمرکز خواهند بود ولی با مدیریت مسائل اقتصادی از مرکز و تدوین سیاستها از طریق وزارتخانه‌ها هریک از مناطق فدرال یادشده می‌توانند به شکل مستقل عمل کنند و البته در عملکردشان از تهران نظارت صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه این به معنای انتقال پایتخت نیست، ادامه داد: در این مدل تنها وزارتخانه‌های سیاسی در تهران باقی می‌مانند و متناسب با تقسیم کار ملی بسیاری از دیگر وزارتخانه‌ها به دیگر مناطق کشور انتقال می‌یابند.

 وی از حضور کسانی با میلیاردها تومان بودجه در عرصه‌ی رقابت انتخاباتی یاد کرد و گفت: این افراد چگونه فردا وامدار رانت‌خواران نخواهند بود و منافع آنان را بر منافع مردم ترجیح نخواهند داد؟

 این کاندیدای انتخابات آتی ادامه داد: اگر مطمئن بودم که دیگر دوستان حاضر در عرصه‌ی رقابت، سیاست را به ارزشها و مردم بازمی‌گردانند و برنامه‌ی شجاعانه‌ای دارند من دستشان را می‌بوسیدم و کنار می‌رفتم ولی آنها باید در محضر ملت ایران به خاطر اشتباهات ۱۵ سال گذشته عذرخواهی کنند. اگر چنین شود من به خاطر ملت کنار می‌روم و نه به خاطر آنها.

وی با بیان اینکه ترجیح می‌دهد با چند نفر از همین نامزدها دولت آینده را تشکیل دهد، ادامه داد: من این نامزدها را می‌شناسم و با برخی از آنها در اصول فکری نزدیکی دارم، از این‌رو قانع‌کردنشان به یک برنامه امکانپذیر است. برنامه‌ای که من برای دولت آینده دارم آنقدر مهم است که حتی اگر رأی نیاورم هم این جنبش (جنبش نوسازی و توسعه) را در کشور ادامه می‌دهم. حتی اگر شده در قالب ارائه‌ی مشورتهایی به مسؤولان نظام. رضایی در واکنش به اینکه منظورش از ائتلاف، ائتلاف با دیگر نامزدهای اصولگراست، اظهار داشت که به ارزشهای چپ و مستقل نیز اعتقاد دارد و برای تشکیل دولت فراگیر و تفاهم ملی باید آنان نیز حضور داشته باشند تا با موضع برادری و غیرجناحی بتوانند بسیج ملی ایجاد کنند و برای این منظور فقط اگر اصولگراها ائتلافی تشکیل دهند دولت جناحی شکل می‌گیرند و نه دولت فراگیر.

 این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در تشریح برنامه‌های خود در بعد فرهنگی به ایجاد تحولاتی در سطح معرفت، نمادها و رفتارها اشاره کرد و گفت: از آنجا که در فرهنگ موجود میان اسلام و ملیت و میان اسلام و غرب تردیدهایی وجود دارد ما نیازمند یک فرهنگ یکسان در تمامی کشور هستیم. به عبارت دیگر از آنجا که بستر فرهنگی توسعه کاملا ناهموار است، هموار کردنش نیازمند تحولاتی است. وی در ادامه گفت: مجموعه‌ی این تحولات در سطح مدیریت، فرهنگ و اقتصاد بدون تغییر در سیاست ایران امکان‌پذیر نیست و سیاست باید بار دیگر در راستای بازگشت به مردم و ارزشها اصلاح شود و باید به مسیر امام و شهدا بازگردیم تا دنیاطلبی و قدرت‌طلبی حاکم نشود و جناح‌بندی و باندبازی جایگزین مردم نگردد. به این ترتیب یک اصلاح و سه تحول در پیش‌رو خواهیم داشت که در نتیجه‌ی آن یعنی ۱+۳=۴ به توسعه و نوسازی پایدار دست خواهیم یافت. 

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =