۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
شورای شهر تهران دو هفته تعطیل شد

فارس نوشت: رئیس شورای شهر تهران از تعطیلی دو هفته‌ای شورای شهر به دلیل شرایط کرونا خبر داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز موضوعات مختلفی در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت از جمله موضوعات تصویب یک فوریت لایحه تأسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی پایتخت بود که این موضوع می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. البته جهت رسیدگی بیشتر این مسأله کمیسیون‌ها به صورت تخصصی موضوع را بررسی می‌کنند.

وی افزود: همچنین در صحن امروز شورای شهر کارشناسانی برای سازمان‌های شهرداری تهران انتخاب شدند و تعدادی نامگذاری نیز برای معابر و خیابان‌ها داشتیم که ۶۰ درصد نامگذاری‌های جدید به نام شهدا بود. همچنین بنا به درخواست وزارت بهداشت تعدادی از نامگذاری‌ها نیز به نام پزشکان مدافع سلامت انجام گرفت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: چند مورد نیز بررسی درباره حسابرسی سال ۹۳ داشتیم که البته کامل انجام نشد و موکول به جلسات بعدی شورا شد.

هاشمی  از تعطیلی دو هفته‌ای شورا به دلیل شرایط کرونا خبر داد و گفت: تا کنون ۶ نفر از اعضای شورای شهر مبتلا به کرونا شده‌اند و چند مورد فوتی‌ هم در شورای شهر از میان کارکنان داشته‌ایم و با توجه به اینکه تعداد دستورات مورد بررسی در جلسات بعدی چندان  زیاد نبود امکان تعطیلی دو هفته ای وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای شهر در زمان تعطیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود گفت: ‌برخی از اعضا معتقدند که رأی‌گیری برای مصوبه‌ها از طریق برگزاری جلسات مجازی امکانپذیر نیست و برخی معتقدند این موضوع قابل انجام است که بنا دایم در جلسات هم‌اندیشی این مسأله را به بحث بگذاریم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: صبح امروز نیز جلسه هم‌اندیشی درباره ساختار شورا میان اعضای شورای شهر تشکیل شد که نتایج این قضیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و امروز بررسی‌ها به صورت کامل به سرانجام نرسید.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور یک میلیارد دلار باید به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد و نظر شما در این زمینه چیست ؟گفت: بیش از این بر اساس مصوبات دولت باید به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود . دو میلیارد یورو دولت برای تأمین واگن در کلانشهرها تصویب کرده و قرار بوده که ۱۹ هزار اتوبوس به کلانشهرها ارائه داده شود ولی متأسفانه به دلیل کمبود ارز مصوبه‌ها اجرایی نشده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =