به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات این سامانه از جمله ثبت شکایت و دادخواستها باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس میتوانند شخصاً با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده کنند.
گروسی بیان کرد: سامانه جامع روابط کار با هدف افزایش سلامت اداری و سرعت در انجام امور راه اندازی شد و کارگران و کارفرمایان می توانند شکایت خود را به صورت الکترونیکی و به طور غیر حضوری انجام دهند.
او افزود: ارتباط کارگران و کارفرمایان از این پس با مجموعه ادارات تعاون،کار ورفاه اجتماعی از طریق سامانه جامع روابط کار بر اساس پرونده الکترونیک تشکیل داده شده است .
گروسی تاکید کرد: صرفا با یک بار مراجعه برای همیشه و در حقیقت این اقدام احراز هویت کارگری بوده و ربطی به اشتغال در واحد فعلی و آینده آنها ندارد.
مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص مزیت های پیش بینی شده این سامانه گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی با استفاده از این سامانه علاوه بر کاهش تردد و مراجعات حضوری از اطاله دادرسی نیز جلوگیری و تسریع در رسیدگی و نتیجه را در پی دارد.
او همچنین افزود : جامعه کارگری کارفرمایی در این سامانه ارتباط غیر حضوری تمام فرآیندهای خدمات حوزه معاونت روابط کار به ۴۷ زیر سامانه و آیتم پیشبینی شده میتواند به واقع مورد استفاده قرار گیرد، یعنی بدون اینکه مراجعه حضوری با حوزههای زیر مجموعه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی داشته باشد باعث بهره وری بیشتر و کاهش مراجعات متعدد فیزیکی به ادارات تابعه در سامانه الکترونیک مهیا می شود.
مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: سوابق در پرونده الکترونیکی هم کارگران و کارفرمایان همیشه وجود دارد و مفقود شدن مدارک و یا خطر آتش سوزی و تغییر زمان های رسیدگی و مواردی دیگری که از جمله مشکلات کارگران و کارفرمایان همواره مورد اعتراض بوده دیگر نداریم.
48
نظر شما