پمپئو از پایان ماموریت جیمز جفری خبر داد

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا از بازنشستگی جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه و فرستاده ویژه واشنگتن در ائتلاف ضد داعش خبر داد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه از پایان مأموریت جیمز جفری، نماینده این کشور در امور سوریه و فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش خبر داد. وی پایان نوامبر جاری بازنشسته می‌شود.

پمپئو گفت: جفری که نزدیک به دو سال در این پست بود در اوت ۲۰۱۸ بنا به درخواست وزیر خارجه مسئول پرونده سوریه شد.

جول رایبورن که معاون فرستاده آمریکا در امور سوریه است به عنوان نماینده آمریکا در امور سوریه به جای وی تعیین خواهد شد. همچنین ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم به عنوان فرستاده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تعیین شد.

پمپئو گفت: جفری توانست در هر دو پست به نتایج شگفت‌انگیزی دست یابد و تلاش‌های ما را برای حل سیاسی بحران سوریه و فراهم کردن شرایط مناسب برای نابودی داعش تقویت کند. وی به ایجاد ائتلاف بین‌المللی کمک کرد که توانست فشار اقتصادی و سیاسی بر نظام بشار اسد را افزایش بدهد و رهبری مأموریت اجرای قانون سزار و تحریم‌های دیگر علیه سوریه را برعهده بگیرد. ما از مهارت نظامی جفری و خدماتی که به وزارت خارجه در طول ۴۵ سال ارائه کرد، قدردانی می‌کنیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =