اتفاقی عجیب برای بازیکن بایرن مونیخ: بازی با دو تیم در یک روز!

مارک هیوز بازیکن اسبق بایرن مونیخ ۳۳ سال پیش در یک روز دو بازی مهم برای تیم ملی کشورش و تیم باشگاهی‌اش انجام داد.

حسین خلیلی: این روزها اگر فاصله بازی تیم‌ها از ۳ روز کمتر شود، مربیان و مسئولان آن تیم کلی جنجال به پا کرده و از نبود زمان مناسب برای ریکاوری شکاسیت می‌کنند. اما چند دهه پیش زیاد خبری از این مسائل و حساسیت‌ها نبود و تیم‌ها پشت سر هم بازی می‌کردند. در این میان یک استثنا هم وجود دارد که در نوع خودش جالب است. ماجرا مربوط به اتفاقی است که روز ۱۱ نوامبر سال ۱۹۸۷ برای مارک هیوز افتاد.

این بازیکن ولزی در آن روز قرار بود در ترکیب تیم ملی کشورش مقابل چکسلواکی در جریان بازی‌های مقدماتی یورو ۸۸ بازی کند. در همان روز تیم باشگاهی او یعنی بایرن مونیخ هم یک بازی حساس در جام حذفی آلمان مقابل بورسیا مونشن گلادباخ داشت. اولی هوینس مربی آن روزهای بایرن به هیوز گفت که نیاز مبرمی در این بازی به او دارد و هر طور شده باید خودش را به مونیخ برساند. از همان جا بود که یک برنامه‌ریزی دقیق برای این کار طراحی شد.

مارک هیوز با در ترکیب تیم ملی ولز مقابل چلسلواکی قرار گرفت و بازی را ۲ بر یک باخت. بعد از اتمام بازی، او به سرعت به سمت فرودگاه شهر پراگ رفت و سوار جت اختصاصی شد که باشگاه بایرن برایش آماده کرده بود. او به محض نشستن جت در فرودگاه مونیخ، با ماشین پورشه اولی هوینس خودش را به ورزشگاه المپیک مونیخ رساند. نکته جالب اینجاست که هیچ کس از برنامه هوینس برای بازی دادن به هیوز مطلع نبود. وقتی مهاجم ولزی وارد ورزشگاه شد، تیمش یک بر صفر عقب بود. با شروع نیمه دوم عجیب‌ترین تعویض تاریخ فوتبال رقم خورد و بازیکنی که تا همین چند ساعت پیش در پراگ بود، وارد بازی شد. در نهایت بایرن بازی را با نتیجه ۳ بر دو پیروز شد که یکی از گل‌ها را هم خود مارک هیوز زد.

۱۱ نوامبر ۲۰۱۶
انگلیس و اسکاتلند

یکی از حساسیت‌هایی که فیفا دارد، این است که بازیکنان و تیم‌های فوتبال در زمین بازی نباید به هیچ وجه کارهایی انجام بدهند که رنگ و بوی سیاسی، مذهبی و یا تجاری داشته باشد. در بیشتر مواقع هم تیم‌ها از این مساله تبعیت می‌کنند، اما چهار سال پیش این مساله از سوی دو تیم ملی انگلیس و اسکاتلند نقض شد.

روز ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ این دو تیم قرار بود در جریان بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم بروند. بازی دقیقا در روز ملی انگلیس برای سربازان کشته شده در جنگ برگزار شد. هر دو تیم توافق کردند به یاد سربازان کشته شده انگلیسی، با لباس‌های منقش به یک گل قرمز رنگ وارد زمین شوند. فیفا با اطلاع از این موضوع بارها هشدار داد که چنین کاری را انجام دهند؛ اما انگلیسی‌ها کار خودشان را کردند و علاوه بر لباس، عکس‌هایی از آن گل نیز در اسکوربورد ورزشگاه به نمایش در آمد. انگلیس با برد ۳ بر صفر از زمین بیرون آمد، اما فیفا هم این تیم را ۳۵ هزار یورو جریمه کرد.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =