مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در سمنان برگزار شد

مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور نمایندگان استان سمنان در این مرحله در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، تواشیح و همسرایی در دو منطقه غرب و شرق استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و بدون حضور جمعیت برگزار شده بود.
وی افزود: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات تعداد ۲۶۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند که مسابقات در منطقه شرق و غرب استان برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: مسابقات منطقه غرب استان در تاریخ ۰۹/۰۵/۹۹ به میزبانی شهرستان سمنان و مسابقات منطقه شرق استان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مردادماه به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شده است.
وی عنوان کرد: پس از برگزاری مسابقات شهرستانی نفرات اول تا سوم هر رشته که درمجموع ۸۵ نفر بودند، به مرحله استانی مسابقات که در تاریخ ۲۷/۰۶/۹۹  در شهرستان سمنان برگزار شد، راه یافتند.
تدینی گفت: ۳۱ نفر از شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌های اول تا سوم مرحله استانی این دوره از مسابقات شده‌اند، اما با توجه به سهمیه ابلاغی از سوی مرکز امور قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه از هر رشته هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران تنها یک نفر به مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سازمان اوقاف راه پیدا کردند.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به‌صورت حضوری، بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، بخش خواهران این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۸‏‏/۹‏‏/۹۹ به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین‌شده برگزار شد که این مسابقات در استان سمنان با حضور ۳ نفر از برترین‌های استان در تاریخ ۱۸/۰۸/۹۹ به پایان رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: در بخش برادران نیز بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات و توافق فی‌مابین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، مسابقات از تاریخ ۱۷‏‏/۸‏‏/۹۹ لغایت ۲۲/۸/۱۳۹۹ به‌صورت ضبطِ آثار در صداوسیمای مراکز استان‌ها با حضور نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری و بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین‌شده، برگزار خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: این بخش از مسابقات در استان با حضور ۵  نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های اذان، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل در تاریخ ۲۱/۰۸/۹۹ برگزار شد و فایل‌های ضبط‌شده ارسالی در مراکز صداوسیما  پس از تدوین در قالب برنامه تلویزیونی از شبکه قرآن و معارف سیما از تاریخ ۸ آذرماه سال جاری لغایت ۱۵ آذرماه داوری و نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =