اعلام حمایت خیرین و صاحبان صنایع چهارمحال و بختیاری جهت خرید تجهیزات بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اعلام حمایت خیرین و صاحبان صنایع چهارمحال و بختیاری جهت خرید تجهیزات بیمارستانی خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وبدا; دکتر مجید شیرانی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری  که با محوریت همفکری در ارتباط با مساعدت‌های لازم به‌منظور مهار بیماری کرونا و کمک به تجهیزات مراکز درمانی استان تشکیل شد، افزود: بیماری کرونا وارد فاز افزایشی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: بیمارستان‌ها در چهارمحال و بختیاری با حداکثر توان در حال کار و ICUهای بیمارستان‌های مختلف این استان کاملا پر هستند.
وی عنوان کرد: بیمار کرونایی با بیماران دیگر تفاوت دارد، بسیاری از تجهیزات پزشکی که قبلا کاربردی نداشت، الان باید استفاده شود، لوازمی که برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود معمولا یکبار مصرف هستند و نیاز به ضدعفونی‌های مکرر دارند، لذا استهلاک دستگاه‌ها بالا می‌رود، ضمن اینکه بسیاری از بیماران نیاز به بستری‌های طولانی مدت در بخش‌های مراقبت ویژه دارند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: امروز جلسه خوبی با حضور خیرین و صاحبان صنایع و کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری تشکیل شد، خواسته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کانالیزه شدن کمک‌های این افراد در سه مسیر بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ابتدا اینکه کمک‌های خیرین و صاحبان صنایع باید در جهت امدادرسانی به مردم و بیماران باشد چراکه بسیاری برای جلوگیری از سرایت بیماریشان به دیگر اعضای خانواده نیازمند حمایت‌های ویژه هستند.
وی با اشاره به اینکه شماره حساب ۵۸۹۴۶۳۱۸۸۴۰۵۸۰۴۱ جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خیرین و صاحبان صنایع استان از سوی دانشگاه اعلام شده است، بیان داشت: کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق این شماره حساب جهت خرید داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ها نیستند، حمایت‌های درمانی و اجتماعی از بیماران و... صرف خواهد شد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه مسیر دوم کمک‌های خیریه کمک به تقدیر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است که نزدیک به ۱۰ ماه است با بیماری کرونا درگیر هستند، تاکید کرد: بنابراین مقرر شد خیرین، ارگان‌ها و نهادها هر پیشنهادی در خصوص تجلیل و تشویق این عزیزان دارند ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: مسیر سوم کمک در تهیه تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی است که بسیار گران قیمت و پرمصرف هستند، مقرر شد در تامین قسمتی از تجهیزات مورد نیاز دانشگاه مساعدت‌های لازم صورت گیرد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تخت ویژه یا ICU بود، در شروع بیماری کرونا در کل استان چیزی حدود ۵۵ تخت ویژه داشتیم که با کمک‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق شدیم طی این مدت بیش از ۳۰ تخت ICU که هزینه‌های بسیاری لازم دارد را به ظرفیت تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه استان اضافه کنیم.
دکتر شیرانی ادامه داد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است که در صورت نیاز حتی به صورت موقت این تعداد تخت ICU افزایش یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: پیش از این هیچ دستگاه اکسیژن سازی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت و اکسیژن مورد نیاز به صورت مایع یا کمپسول تهیه می‌شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در برخی بیمارستان‌های استان منبع اکسیژن مایع تعبیه شد و سه دستگاه اکسیژن ساز نیز وارد استان شده که در هفته‌های پیش‌رو نصب خواهند شد، علاوه بر این قرارداد خرید سه دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز منعقد شده که در آینده نزدیک وارد استان می‌شود.
وی گفت: یکی از درخواست‌های دانشگاه از خیرین و صاحبان صنایع استان خرید دستگاه اکسیژن ساز بود و خوشبختانه طی این مدت که درگیر بیماری کرونا بودیم هیچگاه با کمبود تجهیزات در بیمارستاهای استان مواجه نبودیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =