برخی بازیگری را کنار می‌گذارند تا شاخ اینستاگرام شوند

ایلنا نوشت: سعید شیخ‌زاده با انتقاد از ورود بازیگران بدون مطالعه و آموزش به عرصه اجرا از رفتار برخی بازیگران در اینستاگرام انتقاد کرد.

سعید شیخ‌زاده مجری فصل دوم مسابقه ایران درباره حضورش در این مسابقه سرگرمی که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، گفت: من فصل یک مسابقه را در زمان پخش می‌دیدم و آن را دوست داشتم. همان موقع هم با خودم فکر می‌کردم که این مسابقه جا برای اجرا و ایده‌های بهتر را دارد و می‌تواند در سبک کارهای من مناسب باشد. در فصل جدید به خاطر مشکلاتی که مجری قبلی داشت پیشنهاد کار را به من دادند. بعد از چند جلسه که به نقاط مشترک فکری رسیدیم، پیرامون شیوه اجرا هم تمرین کردم. عوامل مسابقه هم خوشبختانه دست من را برای اجرا باز گذاشتند تا آن چیزی که در نظر داشتم را به نمایش بگذارم. 

شیخ‌زاده با بیان اینکه یک مجری باید خودش را به روز نگه دارد، گفت: من همواره در هر برنامه‌ای که به عنوان مجری حضور داشتم سعی کردم برنامه‌های خارجی مشابه را تماشا کنم و از ریزه‌کاری آن‌ها و تجربه‌هایی که در اجرا دارند، استفاده کنم. به هر حال این حرفه نیاز دارد که همیشه به‌روز باشید. وقتی این شغل را به عنوان حرفه اصلی انتخاب کردم باید برای ارتقا و بهتر شدن آن از همه امکانات و نمونه‌های موفق بهره ببرم. نمی‌توان با توجه به دنیای امروز و گسترش فضای مجازی و رشد شبکه‌های اجتماعی مانند دهه‌های گذشته یک برنامه را اجرا کرد. باید اجرای ما با دهه‌های قبل تفاوت‌هایی داشته باشد. امیدوارم این تفاوت مشهود باشد. من سعی خودم را در حد توانم کردم. البته که به ایده‌آل رسیدن زمان‌بر است اما باید سعی کرد که از فضای رسانه‌ای دنیای امروز عقب نمانیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اجرای برنامه‌هایی که به عهده بازیگران بود عمدتا با شکست مواجه شد، گفت: برای اینکه سیاست‌های تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌ها برای جذب مخاطب اشتباه بوده است. اینکه فکر کنیم صرف چهره بودن یک نفر می‌توان اجرای یک برنامه را به او سپرد اشتباه است. دنیای بازیگری با دنیای اجرا بسیار فاصله دارد. من هیچ ایرادی به اجرای بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی نمی‌بینم. همانطور که در دنیا هم بازیگران سرشناسی برنامه‌های پرمخاطبی را به بهترین شکل اجرا می‌کنند. حتی هر سال شاهد اجرای مراسم اسکار توسط بازیگران هستیم که بسیار درخشان حاضر می‌شوند. یا شاهرخ‌خان در بالیوود که یک برنامه گفت‌وگو محور را اجرا می‌کند و بسیار موفق است. نکته مهم این است که بازیگران ما بدون شناخت و بدون تمرین و آموزش یک برنامه را اجرا می‌کنند. در سال‌های اخیر شاهد هستیم که اجرای یک برنامه اصل ماجرا نیست. یعنی گاه بازیگران ما با اجرای یک برنامه دنبال فضاهای حاشیه‌ای در فضای مجازی هستند. شهرت زیادی که اجرای برنامه‌ها به آن‌ها می‌دهد را در جهت مقاصد شخصی استفاده می‌کنند! متاسفانه داریم می‌بینیم که در اینستاگرام چه خبر است. آنقدر این شهرت فضای مجازی بر کارهایشان سایه انداخته که حتی هنر بازیگری‌شان را کنار گذاشتند و تصمیم گرفتند شاخ اینستاگرامی شوند. این موضوع واقعا فاجعه است که می‌بینیم از هنر بازیگری به کارهای سطحی رسیدند. 

این مجری تلویزیونی در پایان با اشاره به ساخت برنامه‌های سرگرم کننده در دوران کرونا و شرایط ویژه کار در این دوران گفت: چاره‌ای نیست. باید در این شرایط سعی کنیم با ساخت برنامه‌های سرگرم کننده مردم را بیشتر پای تلویزیون نگه داریم تا این دوران سخت با رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی تمام شود. وقتی برای مردم هزینه می‌کنید یعنی برای آن‌ها و مملکتی که در آن زندگی می‌کنید احترام قائلید. در دوران کرونا هم این هزینه کردن با از جان گذشتگی شکل می‌گیرد. مگر پزشکان و پرستاران از خودگذشتگی نمی‌کنند برای نجات انسان‌ها؛ برنامه‌سازها و هنرمندان هم باید کار کنند تا مردم سلامت باشند. 

وی افزود: ما در مسابقه ایران سعی کردیم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. اصلا شرایط کار هم عوض شده است. در همین رابطه حضور تماشاگر را در استودیو لغو کردیم. در هر برداشت تمام سطوح ضدعفونی می‌شود. حتی وقتی شرکت‌کننده‌ها حضور پیدا می‌کنند و در پایان کار می‌خواهند عکس یادگاری بگیرند یک چالش عجیبی داریم برای اینکه به نحوی این موضوع را مدیریت کنیم تا خدایی نکرده برای کسی اتفاقی رخ ندهد.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =