وضعیت کرونا در دزفول به حالت قرمز ( پرخطر) درآمد

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان گفت: ۱۰ شهر استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قراردارند.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در دزفول اظهار داشت: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از وضعیت شهرهای استان از نظر شیوع کرونا، متاسفانه نسبت به هفته گذشته شهرهای قرمز استان افزایش یافته است. 

وی افزود: در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و  شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ابول نژادیان ادامه داد: هیچ شهری در استان در وضعیت سفید قرار ندارد و به دلیل سرعت انتشار ویروس، وضعیت شهرها بسیار شکننده است؛ به عنوان مثال شهرستان اندیمشک که تاهفته پیش در وضعیت زرد قرار داشت با افزایش بیماران بستری به یکباره وارد وضعیت قرمز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: دورهمی‌های خانوادگی، آیین‌های ترحیم، عروسی و تجمعات غیر ضروری تبدیل به پاشنه آشیل انتشار بیماری شده و گزارشات بسیاری از ابتلای تعدادی از افراد یک خانواده یا جمع فامیلی به کرونا پس از برگزاری دورهمی ثبت شده است که مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از شرکت در هرگونه دورهمی به شدت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که هنوز واکسن یا دارویی جهت درمان قطعی بیماری در دسترس نیست، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها است و انتظار می‌رود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =