طرح انتقال زندان‌های البرز  از بافت شهری محقق می‌شود

استاندار البرز انتقال زندان‌های بزرگ مستقر در البرز را یک مطالبه مهم مردمی و اجتماعی دانست و تحقق آن را نیازمند یک اقدام جهادی و یک تصمیم جدی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز ؛ «عزیزاله شهبازی» در دیدار رییس سازمان زندان های کشور که روز چهارشنبه در دفتر کار استاندار صورت گرفت، با تشریح شرایط و حساسیت های ویژه استان، افزود: البرز در همجواری با پایتخت و در محاصره چندین شهر و شهرستان آسیب پذیر است که این امر در کنار سایر موضوعات بسیار جای تامل و برنامه ریزی دارد.

وی ادامه داد: البرز دومین استان مهاجرپذیر کشور است که سالانه ۹۰ هزار نفر به جمعیت این استان اضافه می‌شود.

شهبازی گفت: این استان متراکم‌ترین استان کشور است چراکه به طور متوسط در هر یک کیلومتر ۵۲۲ نفر ساکن هستند. در شهرستان فردیس در هر کیلومتر به طور متوسط ۱۰ هزار نفر ساکن هستند که این تراکم بالای جمعیت علاوه بر ضرورت تامین و ارتقا زیرساخت های عمرانی به بسترهای متناسب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز نیاز دارد.

وی افزود: یک سوم جمعیت البرز در مناطق حاشیه‌ای و بافت های ناکارامد شهری زندگی می‌کنند، از این رو باید تدابیر ویژه‌ای برای این مناطق آسیب پذیر به خصوص در حوزه اجتماعی اتخاذ کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: استقرار افراد از قومیت‌های مختلف و ناآشنا با یکدیگر در یک محله علاوه بر اینکه فرصت محسوب می‌شود، آسیب‌هایی را نیز در بر داشته باشد که در صورت عدم مدیریت صحیح بحران آفرین خواهد بود.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد در سایر استان های کشور نیز به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا جمعیت در آنها ماندگار شوند، گفت: البرز شاهراه ارتباطی ۱۴ استان کشور است و متراکم ترین محورهای مواصلاتی کشور را در خود جای داده و از سوی دیگر در زمره استان های محروم کشور در حوزه آموزشی، بهداشتی و... است.

شهبازی ورود و استقرار افراد شرور و خطرآفرین در البرز را تهدیدی جدی دانست و افزود: در قالب شورای تامین استان، با تمهیدات ویژه‌ای درصدد پیشگیری از آسیب‌ها هستیم و تاکنون نیز از مخاطرات جدی بسیاری پیشگیری شده است.

وی گفت: ۴ زندان بزرگ کشور در البرز مستقر هستند که مدیریت آنها در سطح ملی صورت می گیرد ولی در استان با اتحاد و انسجامی که بین اعضای شورای تامین وجود دارد و بواسطه همدلی بین نمایندگان عالی قوا در استان وجود دارد از بروز آسیب های جدی پیشگیری شده است.

شهبازی افزود: البرز بواسطه رشد روز افزون مهاجرت‌ها و استقرار بسیاری از مراکز ملی در سطح ملی خدمات ارائه می دهد که این امر طی ۲ سال اخیر به دلیل ارائه گزارش های کارشناسی و دیدارهای صورت گرفته، مورد توجه ویژه مسئولان ملی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد آب و آرد پایتخت، تامین ۷۰ درصد داروی کشور، ارائه خدمات آموزشی و درمانی و... از این استان صورت می گیرد بنابراین محق عنایت ویژه در حوزه های مختلف است.

شهبازی با تاکید بر اینکه عمر مسئولیت‌ها کوتاه است ولی نتایج اقدامات ما ماندگار خواهد بود، گفت: انتقال زندان های بزرگ مستقر در البرز یک مطالبه مهم مردمی و اجتماعی است که این امر نیازمند یک اقدام جهادی و یک تصمیم جدی است.

وی ضمن ارائه طرح ها و پیشنهادهایی در این رابطه، افزود: با عزم و اراده ویژه ای برای تحقق انتقال زندان‌ها از البرز پای کار هستیم و در این راستا هر گونه تعاملی که نیاز باشد، انجام می دهیم.

استاندار البرز گفت: طی رایزنی هایی صورت گرفته با دولت ، نظر مثبت هیات دولت را نیز جلب کرده ایم و به طور قطع برای انتقال زندان های استان همراهی لازم را خواهند داشت.
وی افزود: اقدام بزرگ و موثری که اخیرا صورت گرفت، ارتقا بخش چهارباغ به شهرستان بود که بواسطه این امر مهم، تمرکز بیشتری در جهت آبادانی و ساماندهی مهدی آباد و ملک آباد که بواسطه استقرار زندان و ندامتگاه ایجاد شده‌اند، خواهد بود.

شهبازی گفت: ما در برابر زندانیان و خانواده های آنها نیز مسئول هستیم از این رو باید شرایطی فراهم شود که این افراد، سلامت به آغوش جامعه و خانواده باز گردند.

وی افزود: انتظار می رود که رییس سازمان زندان های استان در خصوص زندانهایی که تحت مدیریت تهران و در پایتخت هستند، اختیارات بیشتری داشته باشد.
حاج محمدی رییس سازمان زندان های کشور نیز در این دیدار از جدیت، پیگیری و همراهی استاندار البرز در خصوص ساماندهی زندان های مستقر در البرز، قدردانی کرد و گفت: در خصوص انتقال زندان ها از بافت شهری استان، همراه خواهیم بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =