۲۲ نفر
۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
خاطرات جاودانه روحانیِ راستگو

درگذشت عالمِ عامل و فاضلِ ‎خدوم و معلمِ خلیق و خلّاق، حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن راستگو، موجب تالم و تاثر فراوان شد.

‎آن مرحوم با عمل به سیره نبوی ، عمر شریفش را در مهرورزی به نونهالان و تعلیم معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام به نوجوانان و جوانان سپری نمود و در تربیت مربیان و معلمان و مبلغان دینی نقش موثری ایفا نمود .

‎عالمی که دانش را در کنار هنر و گهر داشت وجوانان را شیفته روشهای آموزشی خود نموده بود وتاثیر تبلیغاتش کم نظیر بود و همگان نه تنها او را دوست داشته ، بلکه بدو عشق می ورزیدند. خوی و خرد و خلقش ستودنی بود.   بارها با او دیدار داشته ومجالست با وی، ضمن دانش افزونی، لذت بخش بود ولحظاتی که با وی سپری می نمودم از لحظات عمرم بشمار نمی آمد. زیرا که محضر او، محضر علم  ودانش ، تجربه و روش های زیبای بهره بردن از آموزه های دین وقرآن و جز اینها در آموزش به دیگران بود. 

به یاد دارم در حوالی سالهای هفتاد شمسی، در یکی از همایش های سالانه پزشکی از وی دعوت به عمل آورده ودر پنل چگونگی تاثیر گزاری آموزش علمی در برابر بیش از پانصد پزشک به سخنرانی پرداخت. قاطعانه می توانم اظهار نمایم که در سالن جایی برای نشستن نبود. پزشکان، وی را روحانی ویژه ای می شناختند که با علم و عملش ، خود را به جامعه شناسانیده بود.
نیم ساعت سخن راند وهنوز همه تشنه تجربیات او بودند. وی در این سی دقیقه، چهره متفاوت وتاثیر گزاری را از خود نشان داد. در پایان سخنان این بزرگ آموزگار، بیش از دو دقیقه تمام حاضرین ایستاده برای او کف زدند و تعظیم او تا زانو در برابر حاضرین در همایش، تواضع وخلوص و سلول های خدمتگزارش در برابر علم ودانش را نشان داد.

وی با هنرش و اطلاعاتش وتجربه های زیبایش، در آموزش به نو نهالان وکودکان و نوجوانان وجوانان وحتی کهنسالان و بالاتر از آن حتی به روحانیون حوزه ها و سخنرانان و فعالان مذهبی جامعه، درس ها و تجربه ها آموخت.

‎ یاد آن صدیق ارجمند و دانشور و  مشاور امین و قوی و دلسوز، همواره در دلهای ما زنده خواهد ماند .  نسل جوان امروزی که کودکان ونوجوانان سالهای نخست انقلاب بشمار می آمدند ، همه با چهره خندان وبشاش او آشنا بوده وتردید ندارم که با روش زیبا و اطلاعات خوب خود، از قرآن و دین وآیین اسلام و نیز هنر آموزش او در چگونگی تاثیرگذاری در مخاطبینش، رنسانسی را در آنان بوجود آورد که جامعه امروز ما، یاد و خاطره ها و زیبایی های تعالیمش را هیچگاه از یاد نخواهند برد.

‎از خداوند سبحان، رحمت و غفران واسعه و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید خواستارم.   یاد وخاطره او جاودانه باد.

* عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =