۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶

ایرنا نوشت:دبیر کل خانه کارگر نرخ بیکاری 6 ماهه نخست سال 89 را 16درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در شرایط مساعدی برای ایجاد اشتغال نیستیم اما آرزومندیم برنامه های دولت در جهت ایجاد اشتغال تحقق یابد.

علیرضا محجوب روز شنبه در نشست خبری که در محل روزنامه کار و کارگر برگزار شد، افزود: طرح های آمارگیری که از سوی مرکز آمار ایران انجام می شود نمایشگر وضعیت بیکاری در جامعه نیست زیرا نتایج حاصله از طریق نمونه گیری انجام شده است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : نرخ بیکاری که از سوی سرشماری به طور پنجساله اعلام می شود ، قابل قبول است.
محجوب گفت: هم اکنون طوفان ورودی های بازار کار به دلیل کاهش رشد جمعیت که رخ داده است کاسته شده که تاثیر خود را در سرشماری سال 95 نشان خواهد داد.
وی تعداد بیکاران کشور را در حال حاضر 3.1 میلیون نفر ذکر کرد.
دبیر کل خانه کارگر یادآور شد: ایجاد اشتغال نیاز به بالا بودن برخی شاخص های اقتصادی نظیر نرخ رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و تخصیص بودجه دارد.
وی با اشاره به افزایش بهای سوخت در واحدهای اقتصادی گفت: گزارشهای پراکنده ای در خصوص تعطیلی برخی از واحدها رسیده است. همچنین به دلیل افزایش هزینه تولید فروش بسیاری از کالاهای تولیدی در واحدهای اقتصادی با مشکل مواجه شده است.
محجوب یادآور شد: هم اکنون بودجه بسیاری از واحدها کاسته شده بنابراین با کاهش بودجه چگونه می توان پیش بینی کرد که اشتغال بیشتری در سال جاری ایجاد می شود؟
وی تاکید کرد: دلسوزی های دولت برای ایجاد اشتغال قابل تمجید است اما نمی توان واقعیت را فراموش کرد.هم اکنون در شرایط مساعدی برای ایجاد 2.5 میلیون شغل نیستیم.
وی در بخش دیگری از این نشست گفت: همواره تاکید کرده ام برای کارگر حداقل دستمزد کمتر از 465 هزار تومان، میسر نیست .
وی ادامه داد: هم اکنون نرخ تورم 12 درصد است بنابراین افزایش دستمزد به میزان 9درصد نمی تواند حتی نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی را جبران کند.

محجوب با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت تعاون متولی ایجاد اشتغال در کشور است ،گفت: اشتغال موضوعی فرابخشی است و همه نهادها در توسعه آن دخیل هستند.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ برنامه عملیاتی از سوی وزارت تعاون برای ایجاد اشتغال ارائه نشده است.امیدواریم بزودی شاهد کار عملیاتی در زمینه اشتغال باشیم.
وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال نیاز به زیر ساختهای بسیاری دارد که هنوز این مهم در کشور فراهم نشده است.اشتغال با شرایط موجود کاری بس دشوار است.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    0 0
    آقای محجوب یا نظر شما در تصمیم گیریهای مربوط به حداقل دستمزد بی تاثیر است یا اینکه برای دلخوشی کارگران مصاحبه میکنید ؟ لطفا به این وضع خاتمه دهید
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    با با بی کاری کجا بود!!!!!! همه میدونن وضعیت رو آمار الکی ندین لطفا!!!!