۰ نفر
۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تجربه رانندگی با کراس اوور جک S۳

طی چند سال گذشته خودروهای کراس اوور محبوبیت چشمگیری در بازارهای جهانی پیدا کرده و در بازار کشور هم شاهد حضور پرتعداد این کلاس خودرو با قیمت، امکانات و اندازه های متنوع هستیم.

هرچند طی ۲ سال گذشته قیمت خودرو در کشور به حدی افزایش پیدا کرده است که حتی اقشار متوسط جامعه نیز به سختی می توانند چنین محصولاتی را خریداری کنند.

در این کلاس انتخاب های متنوعی برای مشتریان در بازار کشور وجود دارد که خب برخی از آنان به دلیل تحریم های بین المللی و خروج خودروسازان خارجی دیگر تولید نمی شوند و فقط مدل های صفر کیلومتر تولید قبل و یا مدل های کارکرده آنان در بازار دیده می شود.

با این حال، هنوز هم خودروسازانی هستند که خط تولید آنان فعال بوده و خودروهای تولید جدید را در اختیار مشتریان قرار می دهند، همچون مدیران خودرو و یا شرکت خودروسازی کرمان موتور که همچنان خودروی کراس اوور جک S۳ را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

حال امروز نگاهی کوتاه به ویژگی های جک S۳ خواهیم داشت و سپس تجربه رانندگی خودمان با کراس اوور خوش فروش کرمان موتور را با شما درمیان می گذاریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

در زیر کاپوت، خودروی کراس اوور جک S۳ یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با خروجی قدرت ۱۰۷ اسب بخاری دارد که این میزان قدرت در محدوده ۶۰۰۰ دور بر دقیقه بدست می آید. خروجی گشتاور این موتور هم برای جک S۳ معادل ۱۵۵ نیوتن متر خواهد بود که توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT دریافت شده و تنها به چرخ های جلو ارسال می شود.

مصرف سوخت جک S۳ با گیربکس اتوماتیک انتقال متداول CVT هم برای هر صد کیلومتر استفاده ترکیبی، از سوی شرکت سازنده معادل ۵.۹ لیتر خواهد بود که این عدد در شرایط کاملا استاندارد جاده و خودرو بدست آمده است.

امکاناتی که با خرید جک S۳ گیرتان می آید

جک S۳ از امکاناتی نظیر چراغ‌ های اتوماتیک مجهز به سیستم مشایعت، چراغ ‌های مخصوص روز، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، فرمان برقی، روکش‌های چرمی، کروز کنترل، نمایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمزهای مجهز به ABS و EBD بهمراه سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز کمکی هیدورلیکی HBA، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی HAC و دو ایربگ برای راننده و سرنشین کناری و برخی امکانات دیگر  برخوردار است که در این رده امکانات خوبی به شمار می آید.

تجربه رانندگی

با روشن کردن موتور جک S۳، صدای نسبتا زیادی به درون کابین نفوذ می‌ کند که این موضوع چندان خوشایند به نظر نمی ‌رسد. با قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت کردیم و در ابتدای حرکت به دلیل داشتن پیشرانه‌ نه ‌چندان قدرتمند و جعبه دنده CVT، شروعی نسبتا کند و دور از انتظار را تجربه کردیم که برای یک کراس ‌اوور کامپکت مناسب به نظر نمی‌ رسد.

با این حال پس از بالا رفتن دور موتور، شتاب ثانویه خودرو هم بیشتر می شود و این مهم بخوبی احساس خواهد شد. یکی از ویژگی‌ های بارز این خودرو سیستم تعلیق نرم و بی ‌صدای آن خواهد بود که ضربات ناشی از ناهمواری مسیر را به خوبی جذب می ‌کند.

باتوجه به این موضوع می ‌توان انتظار داشت که جک S۳ در عبور از مسیرهای ناهموار خاکی سربلند بیرون می آید و کمترین تنش به سرنشینان داخل کابین منتقل خواهد شد. البته گفتنی است که منظور از مسیرهای ناهموار خاکی، مسیرهای آفرودی و صعب العبور و یا جنگلی نیست و این خودرو به هیچ وجه برای چنین مسیرهایی ساخته نشده است.

در ادامه مسیر باتوجه به نوع عملکرد جعبه دنده CVT که دور موتور را همیشه بالا نگه می‌ دارد، دوباره صدای زیادی درون کابین به گوش می‌ رسد که این موضوع می‌ تواند در سفرهای طولانی مدت کمی خسته کننده باشد.

ابعاد کوچک بدنه بخصوص کاپوت کوتاه خودرو سبب شده تا این خودرو در مانورهای شهری تند و تیز عمل کند. همچنین شعاع گردش مناسب یکی دیگر از نکاتی مثبت جک S۳ به شمار می رود که استفاده از این خودروی کراس اوور را برای کاربران خود راحت تر کرده است.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو چندان دقیق عمل نمی‌ کند که این موضوع می ‌تواند در روزهای گرم تابستان باب میل سرنشینان نباشد، زیرا با تنظیم کردن اتوماتیک دمای داخل کابین دائم سیستم تهویه دچار نوسان دمایی می ‌شود و به عددی ثابت نمی ‌رسد. همچنین صدای زیاد پرتاب باد از دریچه‌ ها یکی دیگر از مواردی است که شاید در دراز مدت سرنشینان را اذیت کند.

در آخر هم می رسیم به صندلی ‌های این خودرو که مانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر از راحتی بالایی برخوردار نیست، اما می تواند بدن را به خوبی فرا ‌گیرند که در صندلی ‌های جلو بیشتر نمایان می شود.

شرایط بازار

آنطورکه خودرو بانک اعلام کرده، قرار است به زودی خودروهایی چون لیفان X۷۰ و یا ام وی ام X۳۳ جدید نیز به بازار عرضه شود. خودروهایی که به راحتی می تواند سهم بازار جک S۳ را کمتر کند و رقیبی سرسرخت برای این کراس اوور کرمان موتور شوند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459434