واگذاری مدیریت سایت پسماند محمدآباد به شهرداری قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مدیریت سایت پردازش و دفع زباله محمدآباد براساس مصوبه کارگروه پسماند استان به شهرداری قزوین سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهارکرد: در کارگروه پسماند استان قزوین مقرر شد تا بر پسماندهای عفونی و بهداشتی که توسط بیمارستان‌ها جمع آوری و بی خطر سازی می شود نظارت های بیشتری صورت بگیرد و براساس زمان بندی مشخص دستگاه های اتوکلاو مورد نیاز مربوط به بی خطر سازی در بیمارستان ها نصب شود.
او با اشاره به دیگر دستورات صادره گفت: در این کارگروه همچنین مقرر شد شهرداری های استان برنامه های خود در قالب طرح تفصیلی و جامع جمع آوری و دفع پسماند را ارائه دهند و هر ۲هفته یکبار در کمیته ای وضعیت اجرای برنامه ها رصد و بررسی شود.
این مقام مسئول با اشاره به تصمیم گیری نهایی در مدیریت سایت دفع زباله محمد آباد افزود: شهرداری قزوین به عنوان متولی سایت محمد آباد معرفی شده و باید از این پس اقدامات مدیریتی و مطالعاتی این سایت را بر عهده بگیرد.
فرخزاد اضافه کرد: روزانه ۷۰۰تن زباله وارد سایت محمد آباد می شود که بیشترین سهم را در این زمینه شهرداری قزوین دارد.
او اظهار کرد: برای احیا و تقویت سایت محمد آباد ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است تا بدین وسیله مجموعه ای براساس قوانین و مقررات زیست محیطی فعالیت کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: ظرفیت سایت محمد آباد و امکانات آن وضعیت مطلوبی را ندارد و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای احیا و فعال شدن آن انجام شود که در این زمینه اقدامات مطالعاتی و اجرایی در حال انجام است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند استان قزوین از مدت ها پیش تهیه شده است، گفت: در طرح تفصیلی به دنبال اقدامات ویژه تر و مدون تری در زمینه پسماند هستیم که شهرداری ها موظف به ارائه آن در مدت زمان مشخص شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =