۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
هوای تهران در آستانه آلودگی

ایلنا نوشت: شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۹۵ قرار دارد و هوا قابل قبول است.

 بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۹۵ قرار دارد و هوای تهران در آستانه آلودگی قرار گرفته است. 

این در حالی است که میانگین شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۳۱ قرار داشت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز جمعه (۷ آذر ۹۹) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی ازعدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. در طی روز با افزایش نسبی تندی باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد. 

با افزایش ترافیک شامگاهی و حاکمیت جو نسبتاً آرام در اواخر وقت جمعه، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوای پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز شنبه (۸ آذر ۹۹) و آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود. به‌تدریج افزایش ناپایداری جوی، رشد ابر و احتمال بارش باران در طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. شایان‌ذکر است که در ساعات پایانی شنبه نیز با توجه به استمرار ناپایداری جوی و بارش باران از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =