شهرهای شمالی مقصد اصلی مسافران ایرانی

طبق آمار رسمی مرکز آماز ایران هرساله با رسیدن تعطیلات نورزی و همچنین بعد از آن فصل تابستان حدود ۶۹ درصد ایرانی ها به سفر می روند که بیش از ۸۸ درصد آنها مازندران و گیلان را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. آب و هوا، دریا و دریاچه ها، جنگل ها، غذا و سهولت اقامت در استان های شمالی اصلی ترین دلیل انتخاب این مسافران است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب استان های شمالی همه ساله در فصل تابستان مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند و امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، سخت تر شدن شرایط ورود به این مناطق، قرنطیه و... همچنان ورود مسافران به این استان ها بیشتر از مناطق دیگر است، طبق نظر سنجی شرکت علی بابا، امسال با وجود پاندمی کرونا و میزان سفر کاهش چشمگیریی داشته است به طوری که در مقایسه با سال های گذشته تنها حدود ۳۲ درصد از ایرانیان در طول تابستان ۹۹ تجربه سفر داشتند. ( در تابستان ۹۹ از هر ایرانی ۳ نفر حداقل یکبار سفر رفته اند! (هایپر) )  اما با این حال از این تعداد بازهم شهرهای شمالی انتخاب اصلی مسافران در تابستان ۹۹ بوده است.

طبق این نظر سنجی شهرهای شمالی کشور بعد از تهران پرطرفدارترین مقصد ایرانیان در تابستان ٩٩ بودند. تهران، رشت، ساری و مشهد، به ترتیب بیشترین تعداد گردشگر را به خود اختصاص داده اند. در نمودار زیر آمار دقیق تری از مقاصد گردشگری در تابستان ٩٩مشاهده می کنید.

بیشترین اقامت در منزل شخصی یا اقوام نزدیک

حتما دیده یا شنیده اید که در مصاحبه های تلویزیونی بیشتر مسافران در جواب اینکه چرا در این پاندمی سفر می کنند می گویند: «از این خانه می رویم آن خانه و اصلا بیرون نمی رویم.» برخی هم می گویند خیلی دلشان برای اقوام نزدیک تنگ شده و می خواهند سری به آنها بزنند. طبق نظر سنجی علی بابا هم مشارکت کنندگان محل اقامت خود را بیشتر خانه های خودشان یا منزل اقوام و آشناهایشان عنوان کرده اند و بعد از آن تعدادی هم در ویلاها و اقامتگاه‌های اجاره‌ای میهمان بودند.

خانواده بهترین همسفر دوران کرونا

مشارکت کنندگان در نظر سنجی شرکت علی بابا معتقد بودند که بهترین همسفرشان در دوران کرونا خانواده است. همان طور که در نمودار زیر می بینید بیشتر این مسافران همراه با خانواده سپس تنها و در نهایت با دوستانشان به سفر رفته اند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461048