انتقامگیری از دختر دانشجو با انتشار عکسهای خصوصی

شرق نوشت:درپی اعلام شکایت از سوی دختری جوان با موضوع انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، پرونده اولیه تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای تهران قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی مدت کوتاهی با فردی که خود را از هم‌کلاسی‌های قدیمی‌اش در مدرسه دخترانه معرفی کرده در شبکه اجتماعی تلگرام ارتباط داشته و بدون توجه به تأیید هویت شخص ناشناس به او اعتماد و تصاویر شخصی خود را برای او ارسال کرده است.

با توجه به انتشار تصاویر خصوصی شاکی از سوی متهم در گروه تلگرامی دانشجویان دانشگاه محل تحصیل شاکی، افسران پلیس فتا ردپای مجرم را که با شماره‌ای از خارج کشور در فضای مجازی فعالیت داشت، پیدا کردند و پس از هماهنگی با مراجع قضائی متهم را در یکی از شهرهای حاشیه تهران درحالی‌که با تلفن همراه خود در حین تهدید فرد دیگری به همین روش بود، دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

متهم پس از دستگیری ابتدا سعی داشت پلیس را گمراه کند، اما بعد از مواجه‌شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشود و به جرمش اقرار کرد. متهم اظهار کرد با توجه به کینه قدیمی که از شاکی داشته به قصد انتقام‌جویی با جعل هویت یکی از دوستان دوران مدرسه به او نزدیک شده و با هدف ریختن آبروی شاکی، تصاویر او را در گروه دانشگاه شاکی منتشر کرده است.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر به شهروندان هشدار داد: ممکن است مجرمان در پوشش دوستان و آشنایان، با مشخصات غیرواقعی ظاهر شده و از زبان شخصی دروغین و خودساخته با مخاطبان سخن بگویند؛ به‌ همین‌ دلیل کاربران شبکه‌های اجتماعی باید قبل از اطمینان کامل، از هویت اشخاص در فضای مجازی مطلع شوند و صرفا به نام و تصویر فرد مورد نظر اعتماد نکنند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =