۵ روش هوشمندانه برای انتخاب تلفن همراه جدید با توجه به نیازتان

هر روز مدل‌های جدیدی به دنیای گوشی‌های تلفن همراه اضافه می‌شود که امکانات جدیدتری را ارائه می‌دهند. همین مسئله هم انتخاب از بین آن‌ها را سخت می‌کند؛ چون زمانی که تعداد گزینه‌های پیش رو زیاد باشد، انتخاب کار آسانی نخواهد بود. برای اینکه بتوانید در این دنیای پر تنوع بهترین گوشی را برای خودتان انتخاب کنید، به پنج نکته کلیدی این مقاله توجه کنید. این نکات با توجه به خواسته‌های شما از گوشی و نیازهایتان تنظیم شده‌اند و خرید را برایتان آسان‌تر خواهند کرد.  

توجه به دیزاین و وزن گوشی تلفن همراه

رقابت بین طراحان گوشی‌های تلفن همراه کمپانی‌های مهتلف بسیار زیاد است و هر کدام سعی می‌کنند گوی سبقت را از دیگری بربایند؛ یک شرکت تلاش می‌کن استفاده از گوشی تلفن قابل انعطافش را برای مردم جا بیندازد و دیگری سعی می‌کند با کمتر کردن قطر گوشی و نازک کردن آن دل مشتریان بیشتری را به دست بیاورد. در این میان مهم نیست که این کمپانی‌ها چه تعداد گزینه متنوع را به شما پیشنهاد می‌دهند؛ بلکه مهم این است که شما از استفاده و در دست گرفتن کدام مدل گوشی لذت بیشتری می‌برید. ممکن است خیلی‌ها استفاده از گوشی‌های کوچک را به دلیل داشتن سلیقه مینی‌مالیستی به گوشی‌های بزرگ ترجیح بدهند. بعضی دیگر ممکن است از گوشی نازک خوش‌شان نیاید و بعضی دیگر اگر صفحه گوشی کوچک باشد، نمی‌توانند راحت با آن کار کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید گوشی تلفن همراه جدید مدل و وزن گوشی ایده‌آل‌تان را مشخص کنید و در نظر داشته باشید که با اضافه شدن قاب محافظ این ابعاد و وزن کمی تغییر خواهد کرد. سپس با توجه به مشخص شدن خواسته‌تان به دنبال مدل مناسب بروید.  

اهمیت دادن به سیستم عامل گوشی

اگر تا به حال کاربر سیستم عامل اندروید بوده‌اید و حالا که مدل‌های هیجان انگیزتری مثل آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرومکس از گوشی های اپل را وارد بازار کرده‌اند، نسبت به استفاده از آن‌ها علاقمند شده‌اید، آگاه باشید که ممکن است چند روز اول بعد از خرید انواع گوشی آیفون مثل آیفون ۱۱ پرومکس یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر مثل آیفون ۷ سرعت عمل‌تان پایین بیاید. این مسئله به تفاوت بین سیستم‌های عامل گوشی‌ها برمی‌گردد. سیستم عامل آیفون iOS است و عملکرد آن نسبت به اندروید متفاوت است و احتمالا چند روزی زمان می‌برد تا به این تفاوت عادت کنید. بنابراین خوب است این نکته را قبل از خرید تلفن همراه جدید در نظر بگیرید تا سورپریز نشوید.

در نظر گرفتن بودجه مناسب

مهم نیست که بقیه به سمت خرید چه گوشی‌هایی حرکت می‌کنند یا چقدر بودجه برای خرید گوشی‌شان کنار گذاشته‌اند؛ چیزی که اهمیت دارد این است که برای شما هزینه کردن چه میزان بودجه معقول و منطقی است و ناگهان فشار زیادی به شما وارد نخواهد کرد. شما می‌توانید به جای اینکه برای خرید یک گوشی جدید از یک برند لوکس هزینه آنچنانی کنید و بعدا هم نتوانید از تمام امکاناتش استفاده ببرید، سراغ برندهایی بروید که کیفیت خوبی دارند و خدمات پس از فروش مناسبی هم ارائه می‌کنند؛ اما قیمتی به مراتب مناسب‌تر دارند. برای مثال خرید انواع گوشی‌ موبایل از برند هواوی منجر به یک خرید به صرفه با قیمت مناسب می‌شود، ضمن اینکه طیف وسیعی از مدل‌ها از p۱۰، p۳۰ و P۴۰ گرفته تا y۹، y۹s و y۷  همگی امکانات بسیاری خوبی را به کاربران‌شان ارائه می‌دهند و در جهت ایجاد نوآوری خلاقانه عمل می‌کنند.  

حافظه بیشتر

ممکن است بتوانید با بودجه‌ای که در نظر دارید یک گوشی مدل پایین‌تر با حافظه داخلی کمتر (مثلا ۱۶) را تهیه کنید؛ اما نتیجه این خرید این است که صرفا یک گوشی برند لوکس خواهید داشت؛ نه یک گوشی کاربردی. در حالی که با همان بودجه می‌توانید از یک برند با کیفیت گوشی جدیدی با حافظه بیشتر تهیه کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید. اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید، یک تصمیم شخصی است؛ اما پیشنهاد ما این است که نسبت به حافظه گوشی تلفن همراه‌تان بسیار حساس باشید، چون خیلی زود متوجه خواهید شد که هر چه میزان حافظه بالاتر باشد، برای شما بهتر است. نصب انواع بازی‌ها، نرم افزارها، دانلود فیلم‌ها و موسیقی، ثبت عکس و فیلم همگی به میزان حافظه بالا نیاز دارند و اگر خیلی اهل این موارد باشید حافظه ۶۴ حداقل حافظه مناسب برای شما خواهد بود. در غیر این صورت مرتب مجبور می‌شوید حجم اطلاعات گوشی را روی لپ تاپ یا سایر لوازم خالی کنید تا جا برای اطلاعات جدید باز شود و در طولانی مدت و به تکرار، این امر اصلا خوشایند نخواهد بود. برای راهنمایی بیشتر درباره انتخاب میزان حافظه موبایل این مطلب را بخوانید.

تعیین بیشترین کاری که با گوشی انجام خواهید داد

قبل از خرید گوشی تلفن همراه جدید، برای خودتان کاملا مشخص کنید که قرار است چه استفاده‌هایی از این گوشی داشته باشید. مثلا اگر روی شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، داشتن یک دوربین با کیفیت و امکانات ادیت مناسب برای شما ضروری است. در عین حال گوشی شما باید حافظه بالایی داشته باشد.  

ممکن است از گوشی‌تان برای تماشای فیلم استفاده کنید؛ بنابراین باید سرعت گوشی بالا باشد و صفحه بزرگ با تراکم مناسب رنگ داشته باشد. وقتی مشخص کنید بیشترین کارهایی که قرار است با گوشی‌تان انجام دهید، چه چیزهایی هستند، خیلی زود می‌توانید گزینه‌های نامناسب‌تان را کنار بگذارید و برایشان هزینه اضافه‌ای هم نپردازید. بنابراین یک فهرست از ریز و درشت‌های ضروری برای خودتان را تهیه کنید و به آن پایبند بمانید.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462876