واحد مرکزی خبر نوشت:

درحالیکه طی هفته های اخیر مقامات سوری و برخی رسانه ها با افشای دخالت های خارجی برای فتنه انگیزی در سوریه، جریانهای ضد مقاومت و وابسته به آل سعود را متهم اصلی این فتنه انگیزی ها معرفی کردند؛ عضو هیئت علمای ارشد سعودی خواستار براندازی نظام سوریه شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ "صالح اللحیدان"، با نسبت دادن القابی بسیار زننده و توهین آمیز به حکومت و نظام سوریه، مردم را برای براندازی نظام حتی به قیمت کشته شدن گروهی از مردم سوریه، تشویق کرد.

وی در اظهاراتی که چندان از مواضع آشکار و پنهان مقامات سعودی دور نیست، تاکید کرد: "به باور من مذهب مالکی اجازه قتل یک سوم را برای سعادتمندی دو سوم می دهد؛ در عین حال از ملت سوریه ان شاء ا... یک سوم کشته نخواهد شد".

به نظر می آید مقامات و مفتی های سعودی، با کشتار و سرکوب وحشیانه مردم برای تحقق اهداف و منافع خود مخالفتی ندارند؛ عربستان سعودی در جریان تظاهرات و فعالیتهای مسالمت آمیز مردم بحرین، با هماهنگی رژیم آل خلیفه، نیروهای نظامی خود را در چارچوب پیمان موسوم به "سپر جزیره" برای سرکوب مردم، به بحرین اعزام کرد.

نیروهای سعودی و بحرینی در جریان سرکوب مردم بحرین به انواع جنایتها دست می زنند، و برای مقابله با هرگونه تجمع حتی مساجد و حسینیه ها را در مناطق مختلف بحرین ویران کرده، و قرآنها را به آتش می کشند.

پیش از این پایگاه اینترنتی "فیلکا اسرائیل" از جزئیات طرح مشترک سعودی ها و آمریکایی ها ضد سوریه پرده برداشته بود.

بر اساس این طرح "بندر بن سلطان" با همکاری "جفری فیلتمن" سفیر سابق آمریکا در لبنان، در طرحی برای براندازی نظام حاکم در سوریه بایکدیگر مشارکت دارند.

جزئیات دقیق این طرح طولانی و مفصل که "بندر بن سلطان" و دوستش فیلتمن در سال 2008 با 2 میلیارد دلار هزینه تهیه کرده اند، با ناآرامی ها و تحولات اخیر شهر درعا در سوریه کاملا همخوانی دارد.

"وئام وهاب" رییس حزب توحید عربی و وزیر پیشین لبنان نیز در اظهاراتی در اینباره تاکید کرده بود، تصاویری از چک هایی در اختیار دارد که شرکت مالی "سامپا" با امضای ترکی بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی در وجه نمایندگان لبنانی مخالف مقاومت و سوریه صادر کرده است.

وئام وهاب در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ان.بی.ان" تصویر قطعه چکی به مبلغ 300 هزار دلار آمریکا به تاریخ 30- 6- 2010 نشان داد که به جمال الجراح عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان پرداخت شده که مواضع او علیه مقاومت و سوریه شناخته شده است.

"داود خیرالله" استاد حقوق بین الملل دانشگاه جورج تاون آمریکا اخیرا در مصاحبه ای با شبکه العالم، درخصوص موضوع دست داشتن جریان المستقبل لبنان به رهبری سعد حریری در تنش های سوریه گفت: نظر به اسنادی که پایگاه ویکی لیکس منتشر کرده است ، هیچ تردیدی در صحت اتهامات وارده به جریان المستقبل نیست اما به دلیل رسمی نبودن اسناد ویکی لیکس باید برای اثبات این موضوع تحقیقات بیشتری صورت گیرد و اسناد و ادله کاملی ارایه شود.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خارجي IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 0
    what goes around comes around