جمع آوری معتادین متجاهر به صورت مستمر ادامه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از جمع آوری مستمر معتادین متجاهر خبر داد و گفت: با ساخت و راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ استان مشکلات جمع آوری، نگهداری و سالم سازی معتادین کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «نورمحمد فردی» با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از محل اردوگاه ماده ۱۶ استان البرزاظهارداشت: متاسفانه یکی از استان هایی که فاقد مرکز ماده ۱۶ می باشد استان البرز است که خوشبختانه با حمایت استاندار زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در ماهدشت به این امر اختصاص داده شده است و دیوار و و خاکریزی ان نیز به اتمام رسیده است.

وی افزود: از طرفی برای شروع عملیات اولیه ساختمان با هدف راه اندازی مبلغ ۵ میلیارد ریال اختصاص داده شده است و سوله آن به مساحت ۵۰۰ متر مربع در حال ساخت می باشد و تقریبا کارآن رو به اتمام است . 

فردی گفت: از سوی دیگر تا راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ به منظور جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با هماهنگی شورای مواد مخدر استان تعداد ۱۳ مرکز ماده پانزده استان به صورت موقت برای بیماران ماده ۱۶ اختصاص داده شده است که به طور مستمر و با هماهنگی دستگاه قضائی توسط نیروی انتظامی معتادین متجاهر جمع اوری و مدت ۱۴ روز در این مراکز قرنطینه می شوند و بعد از مدت قرنطینه بر اساس روال دوره های طی شده حداقل به مدت ۶ ماه از انها نگهداری می شود و در این خصوص مبلغ حدوا پانزده میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

معاون استاندار گفت: در هر صورت استان البرز دارای ۹۴ مرکز ماده ۱۵ می باشد که از این تعداد ۵ مرکز ویژه بانوان استان است که یک مرکز ان اخیرا به علت تخلف پلمپ شده است.

فردی در پایان تاکید کرد: تولید، توزیع و استعمال مواد مخدر امروزه خطری است که جوانان مار را تهدید می کند و باید همه دستگاههای مرتبط اجرایی با هماهنگی در جهت برخورد مناسب با این پدیده شوم اهتمام لازم را داشته بشند.

وی افزود: از اوایل مهرماه تا کنون تعداد ۵۲۰ نفر معتادین متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز مربوطه شده اند. 

معاون استاندار گفت:  آموزش، پیشگیری، درمان و مهمتر از همه خانواده و اراده شخصی معتاد نقش به سزایی در سلامت افراد می توانند داشته باشند. 

وی گفت: در هر کاری پیشگیری موثرترین  و کم هزینه ترین روشی است که باید از طریق آگاهی بخشی وآموزشی های مرتبط مدنظر دستگاههای ذیربط باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =