طرح تفصیلی در برخی مناطق کرج ناکارآمد است

دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح تفصیلی در برخی مناطق کرج ناکارآمد است و نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ « مهدی حاجی قاسمی» پیش از ظهر امروز به همراه تعدادی از اعضا شورای شهر با حضور در منطقه ۵  شهرداری کرج و بازدید از سطح منطقه اظهار داشت: خوشبختانه همدلی و همراهی در تیم مدیریتی منطقه پنج شهرداری وجود دارد، این منطقه با توجه به وسعت و حجم بالای جمعیت قابلیت یک شهر مستقل را دارد.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت کرج به خصوص در این منطقه می توان مشکلات به وجود آمده در طرح تفصیلی گذشته را مشاهده کرد و به نظر می رسد طرح تفصیلی گذشته ناکارآمد است و باید مطالبات شهروندان در طرح تفصیلی بررسی شود.

حاجی قاسمی دو نقشه ای بودن منطقه ۵ شهرداری کرج را از مشکلات این منطقه عنوان کرد و افزود: دو نقشه ای بودن یکی از دستاوردهای دوره پنجم شورای شهر در راستای طرح تفصیلی است و باعث پیچیدگی زیادی در رسیدگی به امور شهر و شهروندان شده است.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر با بیان اینکه معضلات به وجود آمده ناشی از طرح تفصیلی است که برای ۱۰ سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: اینکه ۹۰ درصد تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز در کرج به وقوع پیوسته است بدان معنا نیست که مردم کرج متخلف هستند بلکه علت آن ناکارآمدی طرح تفصیلی است.  

وی تاکید کرد: زمانی که طرح تفصیلی درسال ۹۸ اجرایی شد تخلفات ساختمانی ۸۰ درصد کاهش یافت ولی از سال ۹۹ به دلیل ناکارآمدی این طرح تخلفات بیشتر نمایان شد و البته بیشتر تخلفات درخصوص ساخت و ساز غیر مجاز نیست و مربوط به عرض نمای دیوار مجاور است.

حاجی قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به فقر فضای سبز منطقه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که این منطقه با توجه به تراکم بالای جمعیت از فقر فضای سبز در رنج  است علیرغم اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه و ایجاد فضای سبز منطقه اعتبار توسط شورای شهر کرج مصوب شد ، متاسفانه تاکنون یک متر مربع به فضای سبز منطقه افزوده نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج به معضلات حاشیه پارک در حال تاسیس شهید ایرانی اشاره و تصریح کرد: تا قبل از بهره برداری ازاین پارک باید معضل حاشیه این پارک که شامل ضایعات فروشی ها و محل جمع شده افراد معتاد و بی خانمان است حل شود تا شهروندان با امنیت کامل به پارک بروند .

وی اظهار داشت: سالهاست که دو ملک در مسیر بازگشایی عبور مردم به آستان مقدس امامزاده محمد (س) هنوز تملک و بازگشایی نشده است که باعث ناخشنودی شهروندان و بی اعتمادی آنان به شورای شهر و شهرداری شده است. در این راستا از شهردار منطقه درخواست می شود تا نسبت به تملک این محدوده اقدام کند تا کمک شایانی به تردد و امنیت بیشتر شهروندان شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =