مدیران پرسپولیس می‌خواهند با "پیروزی" شناخته شوند

وحید قلیچ،پیشکسوت پرسپولیس، به قهرمانی قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است.

عرفان حاج‌بابایی: 12 سال گلر پرسپولیس بوده و حالا در روزگاری که هیچ منفعتی از باشگاه محبوبش نمی برد و هیچ پست و مقامی ندارد، با تنها ابزار خود یعنی یک صفحه اینستاگرام، هر روز و هر لحظه از پرسپولیس حمایت می کند و علی رغم همه انتقاداتی که به مدیریت باشگاه دارد، از کادرفنی و بازیکنان این تیم تعریف می کند.

وحید قلیچ کسی است که به گفته خودش، یک پرسپولیسی قدیمی است اما هیچوقت حاضر نیست که به رقبا توهین کند و آن ها را در ویدیوهایش تخریب کند چرا که استقلالی ها را هم رفیق خود و شایسته احترام می داند و همین مسئله باعث محبوبیت او در بین فوتبال دوستان شده است.

در شرایطی با قلیچ هم کلام شده ایم که در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا، جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، با به کار بردن نام "پیروزی" به جای "پرسپولیس" باعث ناراحتی و حتی عصبانیت هواداران قرمز شده.اتفاقی که دروازه بان دهه 60 سرخ ها معتقد است کاملا آگاهانه و خودخواسته رخ داده است.

*از اشتباه کلامی سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شروع کنیم که چندین بار در سخنان خود، نام باشگاه را "پیروزی" خطاب کرده است. 

-من تصمیم گرفته ام که در مورد پرسپولیس تا زمان برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت نکنم. نه پرسپولیس و نه مدیریت آن. ولی در کل فکر می کنم که مدیریت پرسپولیس خود خواسته چنین صحبت هایی را مطرح می کند.

*فکر می کنید چرا این اتفاق افتاده است؟

-ببینید هرکسی که به پرسپولیس می آید، می خواهد خودش را بشناساند. هیچکس نمی خواهد که گمنام کار کند و دوره گمنام کار کردن گذشته است. ضمن اینکه این افراد همانند پیشکسوتان واقعی و معروف، شناخته شده نیستند و مدیر فعلی هم از این قاعده مستثنی نیست. یک شخصی هم در کنار ایشان به عنوان معاون حضور دارد که اگر ضربه به تیم نزند، هیچ کمکی به تیم نمی کند. شخصی که من هیچگاه او را حلال نخواهم کرد. خدا کند که پرسپولیس قهرمان شود و این آتش، همچنان زیر خاکستر بماند و نمایان نشود.

*هواداران پرسپولیس یک جورهایی از به کار بردن اسم پیروزی ناراحت شده اند چرا که می گویند با این اتفاق، بیش از 50 سال قدمت باشگاه و تلاش های فراوان برای حفظ موجودیت و اسم اصلی باشگاه که پرسپولیس باشد.

- زمانی که در دهه 60 پرسپولیس آماده اعزام به بازی های جام باشگاه های آسیا بود تا در بنگلادش با تیم محمدان بازی کند،مدیرعاملی به باشگاه آمد که نه می دانست پرسپولیس چه باشگاهی است و علی پروین چه شخصی است و الی آخر. همین مدیر، مسعود معینی را به عنوان مربی انتخاب کرد و تیم در دیدار با تیم محمدان که در حد دسته هشتم آسیا بود، شکست خورد و ناکام ماند. از قبل از آن بازی ها همین افراد نام باشگاه را به پیروزی تغییر دادند و پرسپولیس در آن مسابقات با نام پیروزی شرکت کرد و شکست خورد و بعد از آن علی پروین دوباره به باشگاه برگشت و طی سالیان اخیر هم نام باشگاه دوباره به پرسپولیس تغییر کرد.

*کمی هم درباره عملکرد فنی پرسپولیس صحبت کنیم. هواداران در هفته های ابتدایی چندان از سبک بازی تیم راضی نبودند.آنها معتقدند که تیم یحیی گل محمدی خوب حمله نمی کند و در گلزنی مشکل دارد. اما در بازی آخر مقابل شهرخودرو، پرسپولیس 3 گل زد و یک جورهایی برای فینالیست منطقه شرق هم خط و نشان کشید. شرایط فنی پرسپولیس را در آستانه فینال آسیا به چطور می بینید؟

-تیمی که یحیی ساخته است، تیم بسیار خوبی است. اگر حواشی دور این تیم نباشد و همین حالت قرنطینه بر تیم حاکم باشد و کسی نتواند به تیم نزدیک شود، نباید پیروزی در فینال را بعید دانست. چون پرسپولیس مربی بسیار خوبی دارد و بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده اند هم بسیار خوب با سایر بازیکنان هماهنگ شده اند و دروازه بان بسیار خوبی هم درون دروازه قرار دارد.اگر عیسی آل کثیر هم بخشیده شود(که البته بعید است) قدرت و وزن پرسپولیس برای این مسابقه بسیار بیشتر می شود. البته اگر بخشیده هم نشود، پرسپولیس با همین نفرات می تواند بازی کند. این تیم رو به جلو در حال حرکت است و می تواند با قهرمانی آسیا مزد تلاش خود را بگیرد.

*به نظر شما لغو بازی این هفته پرسپولیس مقابل نساجی و همچنین لغو احتمالی دیدار هفته آینده این تیم مقابل ذوب آهن، به آمادگی بیشتر پرسپولیس برای فینال کمک خواهد کرد؟

-اگر بازی با ذوب آهن برگزار شود، به نظرم چندان برای پرسپولیس بد نیست چرا که پرسپولیس به برگزاری یک بازی جدی و محکم قبل فینال نیاز دارد و ذوب آهن هم با توجه به وضعیت نه چندان خوبی که دارد، به نظرم نمی تواند حریف سختی برای سرخ پوشان باشد. البته با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا در آستانه فینال، باید یحیی گل محمدی و کادرش در این خصوص تصمیم بگیرند.

*به عنوان سوال آخر،پرسپولیس دو سال پیش هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در دیداری رفت و برگشت، به حریف ژاپنی اش باخت. فکر می کنید با توجه به تک بازی بودن این دیدار و برگزاری آن در زمینی بی طرف، پرسپولیس چه میزان شانس برای قهرمانی دارد؟

-تک بازی بودن فینال قطعا به نفع پرسپولیس است چرا که پرسپولیس همیشه در بازی های سنگین خوب بازی کرده و نشان داده که می تواند بازی های سنگین تک بازی را به خوبی پشت سر بگذارد. ضمن اینکه برگزاری بازی در کشور قطر که زمین بسیار عالی و امکانات کاملی دارد، به پرسپولیس کمک خواهد کرد که موفق شود. موفقیت پرسپولیس در این بازی، موفقیت کل ایران است. بحث قرمز و آبی ندارد. بحث این است که پرچم ایران بالا برود. خدا کند که همه چنین نگاهی داشته باشند.

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    11 5
    پیروزی چیه لنگ کبیر...