آمریکا تحریم‌هایی علیه روسیه، هائیتی و یمن اعمال کرد

ایرنا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب به بهانه دفاع از حقوق بشر ناقضان حقوق بشر در روسیه، هائیتی و یمن را در فهرست تحریم قرار داد.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا با ادعای نقض حقوق بشر در روسیه، یمن و هائیتی، رمضان قدیراوف رهبر منطقه چچن را  که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، ، تحریم کرد.

خزانه داری آمریکا در بیانیه خود علاوه بر قدیراوف، شش شرکت ثبت شده در روسیه و همچنین پنج نفر را که دارای روابط نزدیک با قدیراوف هستند، در فهرست قرار داد.  

خزانه داری آمریکا همچنین سه نفر در هائیتی را به اتهام نقض حقوق بشر و همچنین پنج نفر مرتبط با آژانس های امنیتی و اطلاعاتی تحت کنترل انصارالله یمن را تحریم کرد.

دولت ترامپ همچنین روز گذشته سفیر ایران در یمن را تحریم کرد و وزارت خارجه ایران نیز در مقابل «کریستوفر هنزل » سفیر ایالات متحده آمریکا در وقوع بحران انسانی در یمن را در فهرست تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه خود به نقش سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن در راهبری جنگ خانمان سوز و کشتار مردم بی گناه و مظلوم این کشور، حمایت های تسلیحاتی، مالی و سیاسی از ائتلاف تجاوزگر، استمرار تحریم های ظالمانه و غیر انسانی در حق مردم و ایفای نقش در سناریوی شوم تجزیه کشور یمن و  همچنین اقدامات مخرب برای به بن بست کشاندن حل و فصل سیاسی بحران یمن و در نتیجه تداوم فاجعه انسانی بعنوان بزرگ‌ترین تراژدی قرن، اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کریستوفر هنزل از این تاریخ مشمول تبعات و الزامات مندرج در «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» خواهد بود و تمامی نهادهای ذی صلاح طبق قانون اقدامات مقتضی جهت اثربخشی در این خصوص را اتخاذ می کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =