نیمی از پرونده های قضائی استان مرکزی مرتبط با بزه خشونت است / تفاهم نامه همکاری معاونت پیشگیری دادگستری با اتاق اصناف استان

بر اساس تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اتاق اصناف استان مرکزی ، تعهد به تشکیل تیم های بازرسی و نظارت بر اصناف به منظور کاهش تخلفات صنفی که منجر به نارضایتی مردم می شود ، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد : این نارضایتی ها بعضا می تواند منجر به افزایش بروز خشونت شود و به همین دلیل ، تفاهم نامه مذکور در راستای توسعه همکاری های دو جانبه و نیل به اهداف مشترک جهت تحقق هدف پیشگیری از خشونت به امضا رسید.
«محسن خیرمند » بیان کرد : در این تفاهم نامه مقرر شد که اتاق اصناف در حوزه تبلیغات محیطی،برنامه های آموزشی و آگاه سازی در خصوص ارتقاء مهارت های تاب آوری و افزایش آگاهی های عمومی به منظور کاهش خشونت های اجتماعی با این معاونت همکاری کند. .
وی با تاکید به اینکه بیش از نیمی از پرونده های قضائی استان با بزه خشونت مرتبط است ، افزود : این موضوع نشان می دهد ، آستانه تحمل مردم و تاب آوری جامعه کاهش یافته و با کوچک ترین تنش شاهد عکس العمل های کلامی و رفتاری خارج از عرف بین افراد جامعه هستیم.در واقع اوضاع کنونی به سبب مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا عامل مضاعفی برای افزایش بزه خشونت شده است.
خیرمند پیشگیری از وقوع جرم را یک ضرورت اجتماعی دانست که همه دستگاه ها باید در این خصوص مشارکت کنند و در ادامه تصریح کرد : ما در این معاونت بنای کار خود را بر تعامل و همکاری نزدیک با دستگاه ها گذاشته ایم تا بتوانیم گام های موثرتری در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی برداریم. 
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان متذکر شد: ایجاد وحدت رویه، انسجام و جلوگیری از موازی کاری توسط دستگاه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تدوین برنامه و راهکاری مدون ، می تواند در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی در پایان بیان کرد : یکی از مهم ترین برنامه هایی که در چند سال اخیر در دستور کار معاونت پیشگیری قوه قضائیه قرار گرفته و به استان ها نیز ابلاغ شده ، برنامه کنترل و کاهش خشونت است و به همین منظور برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت کاهش جرائم حوزه خشونت توسط معاونت اجتماعی دادگستری استان تدوین شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1465294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =