۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
راههای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت یک فرآیند پیچیده است که نیاز به تسلط بر قوانین و مقررات متخلف دارد که دائما در حال تغییر و توسعه هستند.

در این مقاله سعی میشود که راه‌های شناخت وکیل رسمی مهاجرت استرالیا (https://selectvisa.com/) خوب را پیدا کنیم. قبل از شروع باید این را به خاطر بسپاریم که در حال حاضر یکی از بهترین ویزاهای استرالیا ویزای کار است است که در ابتدا در مورد ان توضیحاتی میدهیم.

انواع ویزای کار استرالیا:

به طور کلی با توجه به طول مدتی که می‌خواهید در استرالیا بمانید، می‌توانید برای دونوع ویزای کار اقدام کنید: ویزای موقت و دائم. در حال حاضر یکی از راهکارهای جذاب مهاجرت به استرالیا ویزای کار استرالیا است که برای اطلاعات بیشتر شما باید موارد ذیل را مطالعه کنید.

· ویزای موقت: این ویزا به شما اجازه می‌دهد که برای کار به صورت موقت در استرالیا بمانید. در این ویزا ممکن است شرایطی مثل اجازه‌ی کار مشخص یا کار کردن با کارفرمای خاص ذکر شود. به این نکته توجه کنید که این ویزا می‌تواند مقدمات و امتیازات لازم برای ویزا و اقامت دائم را فراهم کند.

در ادامه لیستی از انواع ویزای کار موقت ذکر می‌شود:

۱. ویزای subclass ۴۸۲: این ویزا با اسپانسرشیپ کارفرمایان قابل اخذ است. یعنی کارفرمایانی که نمی‌توانند نیروی مورد نیاز خود را در استرالیا پیدا کنند، از این طریق کمبود نیروی خود را تامین می‌کنند.

۲. ویزای subclass ۴۸۵: این ویزا برای دانشجویان بین‌المللی و دانشجویانی است که به تازگی از دانشگاه‌های استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و مهارت و مدرک لازم برای فعالیت در مشاغل مربوطه را دارند.

 یکی از روش‌های معمول برای اخذ اقامت دائم استرالیا، ابتدا گرفتن ویزای تحصیلی و بعد از اتمام آن گرفتن ویزای موقت کار و در انتها با بالابردن امتیازات مربوطه، اقدام برای ویزای دائم است.

به تازگی با همه‌گیری کرونا، سازمان مهاجرت استرالیا اعلام کرده‌است فارغ‌التحصیلانی که تحت تاثیر محدودیت‌های پروازی و غیره برای بازگشت به کشور خود قرار گرفته‌اند می‌توانند برای ۱۲ ماه ویزای موقت دانشجویی خود را تمدید کنند.

۳. ویزای subclass ۴۷۶: این ویزا به دانشجویان رشته‌های مهندسی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، اجازه می‌دهد تا ۱۸ ماه دیگر در استرالیا به کار یا تحصیل بپردازند. برای این ویزا باید در ۲ سال گذشته از یک موسسه یا دانشگاه مورد تایید فارغ‌التحصیل شده و کمتر از ۳۱ سال سن داشته باشید.

۴. ویزای subclass ۴۸۹: این ویزا برای نیروی کار ماهری است که می‌خواهد در مناطق کم جمعیت استرالیا کار و زندگی کند. این ویزا به اعضای خانواده فرد نیز تعلق می‌گیرد. مدت زمان این ویزا ۴ سال است و بعد از آن می‌توان برای ویزای دائم subclass ۸۸۷ اقدام کرد.

۵. ویزای subclass ۱۸۸: این ویزا به شما اجازه می‌دهد که در استرالیا بیزینس کنید و کسب و کار خود را تاسیس کنید و کارآفرینی انجام دهید. علاوه بر آن می‌توانید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. برای این ویزا قید شده است که باید بیزینس جدید راه بیندازید و توسط یک آژانس ایالتی در استرالیا معرفی شوید و اسپانسر بگیرید. این ویزا جزییات زیادی دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود.

· ویزای موقت جدید برای کار در استرالیا:

از نوامبر ۲۰۱۹ دو ویزای موقت جدید برای نیروی کار ماهر و اعضای خانواده در نظر گرفته شده است که مخصوص مناطق کم سکنه‌ی استرالیا است و به شرح زیر می‌باشد:

· ویزای subclass ۴۹۱:  این ویزا برای افرادی است که از طرف دولت ایالتی یا منطقه‌ای معرفی شوند و یا توسط یکی از اعضای خانواده برای زندگی و کار در استرالیا حمایت مالی بگیرند.

· ویزای subclass ۴۹۴: این ویزا برای افرادی است که از کارفرمایان در مناطق کم جمعیت استرالیا حمایت مالی بگیرند.

چرا برای مهاجرت به استرالیا به وکیل مهاجرتی احتیاج داریم؟

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و پرطرفدار است که مقصد بسیاری از محصلان، متخصصان، سرمایه‌گذاران و حتی پناهندگان است. برای ورود به این کشور، اولین اقدام اخذ ویزا است که انواع مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری، فامیلی و پناهندگی وجود دارد که هرکدام خود شامل چندویزای دیگر می‌شود و همچنین از لحاظ طول مدتی که می‌توانید با این ویزاها در استرالیا بمانید، ویزاها به دودسته‌ی موقت و دائم تقسیم می‌شوند. نتیجتا اخذ ویزا بسیار پیچیده و دشوار است و نیاز به وجود متخصصانی دارد که در این حوزه مشورت دهند و حتی کارهای اجرایی را انجام دهند. وکلای مهاجرتی کسانی هستند که در این زمینه کمک می‌کنند.

چطور می‌توان به وکلای مهاجرتی اعتماد کرد؟

تب و تاب مهاجرت در ایران بسیار داغ است و همین مورد باعث شده افرادی سودجو به اسم وکیل و مشاور مهاجرت اقدام به کلاهبرداری کنند. بنابراین باید روشی باشد تا از آن طریق بتوان استعلام وکیل‌های خبره و متخصص را گرفت. برای این منظور، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که ببینید آیا شماره‌ی وکیل در سایت MARA ثبت شده است یا خیر. این سازمان زیر نظر دولت استرالیا و اداره‌ی مهاجرت فعالیت می‌کند و اسامی وکلای رسمی و مورد اعتماد در سایت آن حتما ثبت می‌شود. همچنین وکلایی که زیر نظر این سازمان هستند، هرچند وقت یکبار دوره‌هایی را می‌گذارند و با تغییرات قوانین مهاجرتی آشنا می‌شوند. راهکارهای مختلفی برای فرایند شروع بکار مهاجرت به استرالیا وجود دارد که میتوانید از برای شروع از وبسایت سلکت ویزا (selectvisa.com) دیدن کنید. وکلای رسمی مهاجرت به استرالیا میتوانند در تسریع این فرایند به شما کمک کنند.

آیا مراجعه به وکیل مهاجرتی امری ضروری است؟

شما می‌توانید خودتان فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت را طی کنید. اما از آنجایی که مهاجرت پروسه‌ای هزینه‌بر و ریسکی است، بهتر است در این مسیر متخصصانی که کاملا بر قوانین و چک لیست آفیسرهای ویزا مسلط هستند، شما را کمک کنند تا با ریسک کمتری مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید. بنابراین مراجعه به وکیل مهاجرتی ضروری نیست اما شانس شما را برای اخذ ویزا و اقامت بالا می‌برد.

پروسه‌ی مهاجرت با وکیل به چه صورتی است؟

بعد از انتخاب و استعلام وکیل، طی جلسات مشاوره، شرایط و اهداف شما بررسی می‌شود و سپس وکیل اعلام می‌کند که آیا شانسی وجود دارد و یا اینکه باید از روش دیگری اقدام کرد. وقتی شرایط مساعد شد، وکیل به شما می‌گوید که چه مدارکی احتیاج دارید و چگونه باید آن را جمع‌آوری کنید. در انتها، وکیل تمام مدارک لازم را از طریق پرتالی که در اختیار دارد، برای اداره‌ی مهاجرت استرالیا می‌فرستد.

هزینه‌ی وکیل مهاجرتی چقدر است؟

نمی‌توان هزینه‌ی ثابتی را برای وکیل گرفتن تخمین زد، زیرا دستمزد و میزان خدمات وکلا با یکدیگر متفاوت است. برخی از وکیل‌های مهاجرتی مشاوره‌ی اولیه را به صورت رایگان انجام می‌دهند، اما عده‌ای از ابتدا به ازای جلسات مشاوره به صورت جداگانه هزینه دریافت می‌کنند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1465636

برچسب‌ها